یك هفته با كتاب؛

مرور اخبار کتاب و نشر در آخرین هفته سال 1401

مرور اخبار کتاب و نشر در آخرین هفته سال 1401

پرسی بلاگ: اعلام محل برگزاری سی وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران و اعلام خبر راه اندازی کارخانه تولید کاغذ در ونزوئلا همچون اخبار مهم هفته گذشته حوزه کتاب و ادبیات هستند.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در آخرین گزارش مرور اخبار مهم حوزه کتاب و ادبیات در سالی که گذشت به شش خبر مهم پرداخته ایم.
اعلام محل برگزاری سی وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران، یکی از مهم ترین رویدادهای هفته گذشته است که در این گزارشی نگاهی به آن داشته ایم.
امضای تفاهمنامه خانه کتاب و انجمن سینمای جوان، راه اندازی کارخانه کاغذ در ونزوئلا، تمدید فراخوان جشنواره خاتم، افزایش سه میلیونی کتاب در کتابخانه های کانون و هم افزایی میان نهاد کتابخانه ها و کانون نیز همچون خبرهای دیگری است که در این گزارش به آنها پرداخته ایم.
مشروح این گزارش را در ادامه می خوانید:
تمدید فراخوان جشنواره خاتم
مهلت فراخوان هشتمین جشنواره داستان کوتاه خاتم با محوریت سیره پیامبر اکرم (ص) با همکاری کانون پرورش فکری و دفتر نشر فرهنگ اسلامی تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲، تمدید گردید.
شرایط شرکت در جشنواره هشتم، موضوع داستان و روایت داستانی با الهام از بینش، روش، کنش و منش پیامبر اکرم (ص) در رفتار انسان امروز باتوجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر است.
امضای تفاهمنامه همکاری خانه کتاب و انجمن سینما
آئین امضای تفاهم نامه همکاری بین خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران بمنظور همکاری و مشارکت در برگزاری رویدادهای مشترک در زمینه کتاب و سینما و نیز پشتیبانی از آثار تولید شده در این دو حوزه یکشنبه ۲۱ اسفندماه با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران اجرا شد.
هم افزایی میان نهاد کتابخانه ها و آموزش و پرورش
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه ای خطاب به یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش با اشاره به ضرورت تدوین برنامه های عملیاتی و تأثیرگذار میان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و وزارت آموزش وپرورش خواهان هم افزایی میان دو دستگاه است.
اعلام خبر راه اندازی کارخانه کاغذ در ونزوئلا
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به دستاوردهای سفر اخیر خود به کشور ونزوئلا اظهار داشت: در این سفر که حضور در نمایشگاه فرهنگی و هنری مشترک ایران و ونزوئلا و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر ترجمه اسپانیولی کتاب «سلول شماره چهارده» از اهداف اصلی آن بود، مقدمات امضای دو تفاهم نامه فرهنگی و رسانه ای با همتایان ونزوئلایی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: راه اندازی مشترک کارخانه کاغذ در ونزوئلا، برگزاری هفته های فرهنگی و راه اندازی کارگروه مشترک آموزشی مبارزه با تروریسم رسانه ای از با اهمیت ترین مفاد این تفاهم نامه ها است.
افزایش سه میلیونی کتاب در کتابخانه های کانون پرورش فکری
حامد علامتی در نشست «دوشنبه های دیدار» با حضور تعدادی از شعرا و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به افزایش سه میلیون جلدی کتاب به کتابخانه های کانون اظهار داشت: این خون جدیدی است که در رگ های این کتابخانه ها تزریق می شود.
اعلام محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
یاسراحمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره ی محل برگزاری سی وچهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: سی وچهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) انجام می شود.


منبع:

1401/12/27
08:31:07
5.0 / 5
281
تگهای خبر: آثار , آموزش , بین المللی , ترجمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ