كاهش انتشار گاز متان روشی سریع برای مهار گرمای جهانی

كاهش انتشار گاز متان روشی سریع برای مهار گرمای جهانی

پرسی بلاگ: سازمان ملل در گزارشی اصرار کرد که برای مقابله با تغییرات اقلیمی و مهار حوادث جوی که زندگی انسانها در جهان را تحت تاثیر قرار داده، لازم است کاهش انتشار گاز متان در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، در گزارش سازمان ملل آمده است که برای محدود کردن روند افزایش دما به میزانی که در توافق پاریس بر آن تاکید شده باید برای کاهش انتشار گاز متان "گام های فوری" برداشته شود.
هدف توافق پاریس که ۲۰۰ کشور آنرا امضاء کرده اند میزان افزایش دما نسبت به دوران قبل از صنعتی شدن ۱.۵ درجه سانتیگراد تعیین شده است. افزایش بیشتر از ۱.۵ درجه سانتیگرادی دما می تواند سبب شود که کره زمین آثار جدی و نامطلوب تغییرات اقلیمی را تجربه کند.
این گزارش درحالی انتشار یافته که داده های تازه نشان داده است حجم دی اکسید کربن و گاز متان موجود در اتمسفر سال قبل به حد بی سابقه ای رسیده این درحالیست که اعمال محدودیت های کرونایی باعث کاهش رفت و آمد و فعالیتهای اقتصادی شده است.
گاز متان هنگام تجزیه موجودات زنده تولید می شود و بخش مهمی از گاز طبیعی است که در خانه ها و صنایع استفاده می شود. متان برخلاف دی اکسید کربن برای مدت نسبتا کوتاهی در جو باقی می ماند اما تأثیر گرمایشی آن خیلی شدیدتر از دی اکسید کربن است.
بنابر گزارش سازمان ملل کاهش سریع و قابل توجه گاز متان با استفاده از فناوری های موجود ممکن و کم هزینه است.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از شبکه خبری بی بی سی، به قول کارشناسان سازمان ملل کاهش انتشار گاز متان فواید قابل توجهی برای سلامتی انسان دارد چونکه از میزان آلاینده اوزون در سطح زمین کم می کند.




منبع:

1400/02/17
17:47:56
5.0 / 5
1308
تگهای خبر: آثار , تولید , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ