درخشنده خبر داد؛

دهمین جلد آموزش داستان نویسی پیشرفته بزودی چاپ می شود

دهمین جلد آموزش داستان نویسی پیشرفته بزودی چاپ می شود

ابوالفضل درخشنده، از دریافت مجوز و چاپ دهمین جلد از مجموعه كتاب های آموزش داستان نویسی پیشرفته اطلاع داد.



ابوالفضل درخشنده داستان نویس و مدرس داستان نویسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: دهمین جلد از مجموعه آموزش داستان نویسی پیشرفته با عنوان «روش های نقد و نقش مکاتب ادبی در هنر داستان نویسی» اخیرا موفق به دریافت مجوز چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و بزودی توسط انتشارات حدیث قلم منتشر و راهی بازار نشر می شود.
وی اضافه کرد: این کتاب در ۲ فصل تألیف شده است. بدین سان ابتداء به نقش مکاتب ادبی در هنر داستان نویسی پرداخته ام و سپس مخاطب را با روش های نقد و شرایط یک منتقد آشنا می کنم. همانگونه که به کررات مشاهده کرده اید؛ بعضی از منتقدان، نقد داستان را بر مبنای مکاتب ادبی غربی ملاک بحث خود قرا می دهند که متأسفانه این رویه به نظر من کاملاً غلط است! به همین علت برای اثبات این رویه غلط، مانند ۹ جلد کتاب آموزش داستان نویسی پیشرفته، باز هم یک فرضیه دارم و بر مبنای آن، تحقیقی ارائه کرده ام
این مدرس داستان نویسی اظهار داشت: قبل از ورود به روش های نقد ادبی، باید بررسی ای کوتاه درمورد نقش مکاتب ادبی در هنر داستان نویسی داشته باشیم. بدین سان فرضیه ادعایی ام در فصل اول، این است که «مکاتب ادبی غربی، هیچ نقشی در هنر داستان نویسی نداشته اند و تنها فکر اولیه برای نگارش در اختیار هنرمندان نویسنده قرار داده اند!» در نتیجه هرگونه نقد برپایه مکاتب ادبی غربی، نوعی فریب مخاطب است و کاملاً جنبه سلیقه شخصی دارد؛ که با یک بررسی ساده می توان موارد بسیاری را مشاهده کرد که یک داستان، در مکاتب مختلف مورد توجه قرار گرفته و منتسب به آن مکتب شده است.
درخشنده اظهار داشت: در این کتاب همینطور تلاش کرده ام ثابت کنم ۱- مکاتب ادبی ادعایی غربی، هیچ تکنیکی به هنر داستان نویسی اضافه نکرده اند و تنها فکر اولیه برای نگارش داستان بوجود آورده اند؛ و ۲- به این نکته مهم واقف می شویم که برای نقد یک اثر ادبی باید با تکنیک آشنا بود نه نوع نگاه مکاتب غربی به ایجاد فکر اولیه! بنابراین با نگرش به ۹ جلد کتاب انتشار یافته «آموزش داستان نویسی پیشرفته» و آگاهی از روش نقد تکنیکی، به مبحث نهایی که «روش های نقد ادبی» است، می پردازیم.
وی در انتها اظهار داشت: دهمین جلد «آموزش داستان نویسی پیشرفته» بزودی با ۳۶۰ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان توسط انتشارات حدیث قلم منتشر می شود.


منبع:

1399/07/29
00:40:18
5.0 / 5
1259
تگهای خبر: آموزش , بازار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ