معاون دانشگاه علوم پزشكی یاسوج:

پاشنه آشیل مبارزه با كرونا در كهگیلویه و بویراحمد عروسی و عزاست

پاشنه آشیل مبارزه با كرونا در كهگیلویه و بویراحمد عروسی و عزاست

به گزارش پرسی بلاگ كهگیلویه و بویراحمد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی یاسوج اظهار داشت: پاشنه آشیل مبارزه با كروناویروس در استان كهگیلویه و بویراحمد عروسی و عزاست.


محمد مهدی بانشی ظهر روز پنجشنبه ششم شهریور ماه در نشست با خبرنگاران اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد، مهرماه سختی در زمینه کروناویروس پیش رو دارد.
وی کنترل کروناویروس با مردمی آگاه محقق می شود، اظهارکرد: در صورتیکه مردم استان اصول پیشگیری و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند این بیماری کنترل خواهد شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درباب وضعیت کرونایی شهرستان های استان اشاره کرد: شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، چرام و لنده در وضعیت قرمز، شهرستان گچساران در وضعیت نارنجی و شهرستان های باشت، بهمئی و دنا در وضعیت زرد هستند.
بانشی اشاره کرد: هر اتفاقی که تماس ها را زیاد و فاصله ها را بکاهد بعد از آن یک موج بیماری کروناویروس را شاهد بوده ایم. معمولا بعد از رعایت نکردن دستورالعمل ها و تعطیلات شاهد افزایش مبتلایان بوده ایم.
وی افزود: بعد از تعطیلات عید فطر بدلیل رعایت نکردن دستورالعملها و به سفر رفتن در سطح استان با موجی از بیماری کروناویروس مواجه شدیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد پیک اول کروناویروس را خفیف گذراند و از خرداد و تیر ماه وارد موج پیش رونده شدیم و در مجموع این استان با شیب ملایم در راه صعودی است.
بانشی اشاره کرد: الان در مجموع ۸۴ درصد پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد رعایت می شود که انتظار داریم ۱۶ درصد مابقی نیز دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند تا بهتر با این بیماری مقابله نماییم و از شیوع کروناویروس جلوگیری شود.
وی اظهارکرد: تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری و برون شهری، کلنیک ها و مراکز رادیولوژی استان کمترین رعایت دستورالعمل های بهداشتی را دارند که انتظار داریم مردم رعایت نمایند و طبق ساعت اعلام شده در کلنیک ها و مراکز رادیولوژی سر نوبت خود حضور پیدا کنند تا منجر به تجمع و شیوع ویروس کرونا نشود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: هر چقدر آگاهی مردم بیشتر شود، سختی کار ما در حوزه بهداشت و درمان کمتر می شود که رسانه ها دراین زمینه نقش موثر و مهمی دارند.
بانشی اشاره کرد: ۳۶۸ هزار نفر از جمعیت روستایی استان در سال ۹۷ حداقل یک دفعه خدمت ارائه کردیم، در سال ۹۸ نیز این میزان به ۴۴۵هزار نفر رسید و از شروع سال جاری تابحال ۴۲۴ هزار نفر حداقل یک دفعه از خدمات ما بهره مند شدند.
وی اظهار نمود: ۹۷ درصد از خدمات گیرندگان حوزه بهداشت رضایت داشتند.




منبع:

1399/06/06
23:43:19
5.0 / 5
1857
تگهای خبر: بیماری , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ