متخصصان سنگاپوری:

به ازای هر مبتلا یك ناقل بدون علامت كرونا وجود دارد

به ازای هر مبتلا یك ناقل بدون علامت كرونا وجود دارد

پرسی بلاگ: رئیس كارگروه مقابله با كرونای سنگاپور اعلام نمود كه حداقل نیمی از موارد جدید مبتلاشدن به كروناویروس در این كشور بدون علامت بوده و از همین رو دولت می خواهد بازگشایی و رفع محدودیت ها را به صورت كاملاََ تدریجی انجام دهد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سنگاپور با وجود وسعت کم به سبب تراکم جمعیتی و خوابگاه های شلوغِ کارگران مهاجر با بیش از ۳۸ هزار مورد مبتلاشدن به کووید-۱۹ یکی از بالاترین میزان شیوع ویروس کرونا را در آسیا به خود مختص کرده است.
سنگاپور طی دو هفته گذشته ۶۲۹۴ مبتلا به کروناویروس را ثبت کرده است که اکثریت آنها کارگران مهاجر بوده اند.
این کشور از هفته گذشته بعد از تعطیلی نزدیک به دو ماهه خود باردیگر مدارس و برخی مشاغل را بازگشایی کرد.
رئیس کارگروه مقابله با کرونای سنگاپور اعلام نموده که برمبنای تجربیات آنها طی دوره شیوع ویروس کرونا برای هر مورد مبتلای دارای علایم، حداقل یک مورد بدون علامت نیز وجود خواهد داشت. وی اظهار داشت این کشف در هفته های اخیر با انجام آزمایش های مختلف در سنگاپور صورت گرفته است.
مقامات سنگاپور قبل از این شمار مبتلایان بدون علامتی که ثبت کرده اند را اعلام نکرده بودند. حالا نیز رئیس کارگروه مقابله با کرونای این کشور شمار مبتلایان بدون علامت را اعلام نکرده است.
قبل از این چین اعلام نموده بود ۳۰۰ فرد ناقل کروناویروس را در شهر "ووهان"، مرکز اولیه شیوع کروناویروس مورد آزمایش قرار داده که عفونت در هیچ یک از آنها رخ نداده بود اما بعضی از متخصصان می گویند عفونت های بدون علامت شایع بوده و این یک چالش بزرگ در کنترل بیماری کووید-۱۹ است.
بگفته متخصصان سنگاپوری، اگر چه موارد ناقل کرونای بدون علامت باتوجه به سرفه و عطسه نکردن، فرصت کمتری برای انتقال این ویروس به دیگران دارند اما با این وجود مواردی از انتقال از این افراد ناقل به دیگران خصوصاً در محله های متراکم و شلوغ سنگاپور دیده شده است.
کشف شمار بالای افراد ناقل ویروس بدون علامت، دولت سنگاپور را بر آن داشته تا در رفع محدودیت های مقابله ای با شیوع ویروس کرونا تجدید نظر کرده و بازگشایی ها را به صورت کاملاََ تدریجی انجام دهد. هم چنین خیلی از افراد باید هم چنان دورکاری کرده و فاصله گذاری اجتماعی نیز به شکل گسترده در این کشور ادامه دارد.
بنا بر گزارش رویترز، رئیس کارگروه مقابله با کرونای سنگاپور هم چنین اعلام نمود با وجود آن که خیلی از مردم بر بازگشایی کسب و کارها اصرار دارند اما دولت سنگاپور باتوجه به موارد زیاد ناقل کرونای بدون علامت که در سطح جامعه تردد دارند، در نظر دارد با احتیاط بیشتری در مقابل رفع محدودیت ها عمل کند.




منبع:

1399/03/19
23:41:44
5.0 / 5
3053
تگهای خبر: اجتماعی , بیماری , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ