مدیركل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

جشنواره كتاب خوانی رضوی مروج سبك زندگی دوده (ع) است

جشنواره كتاب خوانی رضوی مروج سبك زندگی دوده (ع) است

به گزارش پرسی بلاگ مدیركل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینكه جشنواره كتاب خوانی رضوی مروج سبك زندگی دوده (ع) است، اظهار داشت: اشاعه سیره دوده (ع) و بزرگان دین نیاز امروزجامعه است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، حجت الاسلام علی شکری قبل از ظهر سه شنبه در دیدار با مسئولان برگزاری جشنواره کتاب خوانی رضوی استان سمنان به میزبانی دفتر خود بابیان اینکه این جشنواره یک اقدام پسندیده فرهنگی است که دو نیاز امروز جامعه یعنی کتاب خوانی و مطالعه و همین طور ترویج سیره دوده (ع) و امامان معصومان (ع) را هم زمان باهم پوشش می دهد، بیان کرد: این جشنواره دارای راهبردها و اهداف عالیه ای است که از متصدیان آن باید قدردانی نمود.
وی بابیان اینکه جشنواره کتاب خوانی رضوی باهدف ترویج و شناساندن سیره دوده (ع) گامی بلند در امتداد اشاعه سبک زندگی اسلامی برداشته است، بیان کرد: خلائی که امروز در جامعه به جهت مسائل مختلف اعتقادی، تربیتی، فضای مجازی، هجمه فرهنگی دشمنان و … پدید آمده باید با برگزاری برنامه های فرهنگی، تولید محتوای فاخر فرهنگی و تربیتی و.... جبران و به صورتی پر شود.
اشاعه فرهنگ مطالعه
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: از این منظر اگر بخواهیم به جشنواره رضوی نگاه نماییم خواهیم دید که هم درزمینهٔ اشاعه محتوای فاخر فرهنگی تولیدشده بوسیله نشر کتاب و هم بوسیله شناساندن سیره دوده (ع) با استفاده از برگزاری مسابقه کتاب خوانی در میان همه سنین، گام های خوبی برداشته شده است.
شکری بابیان اینکه خاصیت دیگر این جشنواره این است که برای تمام سنین برگزار می شود، اظهار داشت: این حسن بزرگ جشنواره رضوی است چونکه همه اعضای یک خانواده نیز می توانند در آن حضور یابند و این مساله خود، نوعی همگرایی در میان اهالی خانواده پدید می آورد.
وی آثار روانی و اجتماعی ترویج مطالعه را دیگر ملاک جشنواره کتاب خوانی رضوی دانست و بیان کرد: این قبیل برنامه های فاخر فرهنگی عمدتاً برای مدتی هم که شده فضای شهر و استان و حتی خانه و خانواده را به عطر کتاب مزین می سازد و بار دیگر نام مطالعه و لزوم آن بر سر زبان ها می افتد و پس این مساله نیز دیگر مزیت جشنواره است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن تقدیر از کتابخانه های عمومی استان و دیگر نهادهای فعال فرهنگی برای برگزاری جشنواره کتاب خوانی رضوی در سال های گذشته و در امسال، ابراز کرد: باید در امتداد شناساندن و معرفی این رویداد فاخر فرهنگی اقدامات شایسته تری در سطح استان صورت گیرد.


منبع:

1399/02/16
13:52:08
5.0 / 5
2673
تگهای خبر: آثار , اجتماعی , تولید , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ