كمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با كرونا اعلام كرد

ادامه تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مشاغل پرریسك

ادامه تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مشاغل پرریسك

پرسی بلاگ: كمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با كرونا در اطلاعیه ای موارد مهمی از طرح فاصله گذاری هوشمند كه از تاریخ 23 فروردین در استان های كشور و از 30 فروردین در تهران اجرا می شود را منتشر نمود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، در اطلاعیه این كمیته كه از طرف معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شده، آمده است: ضمن تشكر از همكاری و مشاركت مردم عزیز ایران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس كووید ۱۹ و باتوجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با كرونا در مورد طرح فاصله گذاری هوشمند، موارد زیر را به اطلاع عموم می رساند:
۱- باتوجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری كووید -۱۹ (كرونا)، فاصله گذاری اجتماعی مهم ترین راهكار كنترل همه گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی كه بیماری در جامعه در چرخش باشد لازم است و با توجه به اینكه می تواند تا ۹۵ درصد مانع ازشیوع گردد باید ادامه یابد.
۲. طرح فاصله گذاری هوشمند، ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی است كه از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری كرونا در ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفاً مشاغل «غیر پر ریسك» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از تاریخ ۲۳ فرودین در استان های كشور و از ۳۰ فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می كنند.
۳. سیاست كلی و راهبرد عمومی ستاد ملی مقابله با كرونا، همچنان استمرار اصل «در خانه بمانیم» است و خروج از منزل تنها در صورت اضطرار - به صورت بسیار محدود با رعایت دقیق و كامل دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با كرونا ممكن می باشد.
۴- بخش های تولیدی - اصناف و مشاغل مشخص شده در طرح- برای خدمت رسانی به مردم نیز با اجرای دستورالعمل های تخصصی و عمومی بهداشتی مصوب و ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی امكان فعالیت كسب و كار خواهند داشت.
۵. با تلاش مستمر و هماهنگی بین اطاق بازرگانی و اصناف و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی دستور العمل های بهداشت صنوف و كسب و كارها تدوین و طی روزهای آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و هرگونه فعالیت صنفی منوط به اجرای این دستورالعمل ها خواهد بود.
۶- برمبنای برنامه ریزی انجام شده، كلیه صنوف موظف به ثبت نام و ستاندن تعهد از صاحبان كارگاه ها و صنوف در سایت وزارت بهداشت (مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی) خواهد بود و بعد از دریافت كد، مجوز فعالیت صادر خواهد شد.
۷. با اجرای این طرح، تعطیلی های پایه (شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه ها، مراكز فرهنگی، هنری، مشاغل پر ریسك و …) و همین طور ممنوعیت ترددهای بین استانی، تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت.
۸. مراكز اداری نیز از تاریخ ۲۳ فروردین با رعایت اصول بهداشتی، بجای یك سوم، با دوسوم كارمندان خود فعال خواهند شد و ساعت كاری از ۷ بامداد تا ۱۴ خواهد بود.
در اختتام ضمن تشكر مجدد از مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی و همكاری و مشاركت جمعی برای مقابله با كرونا، اطلاعات تكمیلی و سایر مراحل اجرایی به صورت شفاف در اطلاعیه های بعدی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.


منبع:

1399/01/19
23:17:08
5.0 / 5
3130
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , اطلاع رسانی , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ