تشریح رویكردهای پلیس در عرصه مقابله با شیوع بیماری كرونا

تشریح رویكردهای پلیس در عرصه مقابله با شیوع بیماری كرونا

به گزارش پرسی بلاگ معاون اجتماعی ناجا اظهار داشت: پشتیبانی از طرح های پیشگیرانه در زمینه سلامت فردی و همگانی شامل طرح های ˮتغییر ساعات و كیفیت خدمات عمومی پلیس در مراكز وابستهˮ، ˮكمك به ضدعفونی و گندزدایی اماكن عمومی و شهریˮ و ˮحمایت از پویش مردمی در خانه بمانیمˮ همچون رویكردهای پلیس در عرصه مقابله با شیوع بیماری كرونا است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سردار احمد نوریان ضمن تبریك سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار به تمام هموطنان عزیز خصوصاً پاسداران، این حافظان ارزش های دینی، انقلابی و ملی ایران اسلامی، گفت: به روح مقدس حضرت امام (ره)، شهدای گرانقدر خصوصاً سهپبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" درود فرستاده، از درگاه خداوند متعال، طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب و سلامتی مردم شریف را خواهانیم و برای جان باختگان اخیر نیز طلب مغفرت و آمرزش می نماییم.
سخنگوی ناجا اضافه كرد: همزمان با گسترش و پررنگ شدن تهدید ویروس كرونا، پلیس با تشكیل قرارگاه بهداشتی - درمانی امام رضا (ع) در كنار وظایف محوله و تخصصی با تمام امكانات و تجهیزات كوشش كرد همراه با جامعه پزشكی و پرستاری به صورت روزآمد، وظایف جدیدی، متناسب با شرایط در دستور كار خود قرار دهد.
معاون اجتماعی ناجا اشاره كرد: پلیس در عین حال كه ماموریت های اصلی خود مانند مدیریت راهها و ترافیك، پیش گیری از وقوع جرایم و برخورد با مجرمان، تامین امنیت عمومی از مرزها تا شهرها و روستاهای دورافتاده را برعهده دارد از همان لحظات اولیه شیوع ویروس كرونا با برآورد و پیش بینی های سناریوهای احتمالی برای اتفاقات پیش رو جهت حفظ سلامت مردم، پشتیبانی از جامعه پزشكی همین طور تامین بهداشت كاركنان و اماكن نیروی انتظامی اقدامات مختلف و متنوعی را برنامه ریزی و اجرا كرد.
وی تصریح كرد: پلیس در گام نخست به سبب حضور و ارتباطات اجتماعی وسیع برای مدیریت خدمات دهی به مردم با بكارگیری همه ظرفیت های بهداشتی و ایمنی، حفظ سلامت پرسنل، پاكسازی و ایمن سازی اماكن و مجموعه های ناجا را در سراسر كشور در دستور كار قرار داد البته در این اثنا برخی از همكاران به هنگام اجرای ماموریت مقابله با شیوع ویروس كرونا به شهادت رسیدند كه برای این عزیزان و همه درگذشتگان از خداوند منان طلب مغفرت و آمرزش داریم.
معاون اجتماعی ناجا اظهار داشت: پشتیبانی از طرح های پیشگیرانه در زمینه سلامت فردی و همگانی شامل طرح های"تغییر ساعات و كیفیت خدمات عمومی پلیس در مراكز وابسته "، " كمك به ضدعفونی و گندزدایی اماكن عمومی و شهری" و "حمایت از پویش مردمی در خانه بمانیم" همچون رویكردهای پلیس در عرصه مقابله با شیوع بیماری كرونا است.
سردار نوریان اضافه كرد: برای نمونه یگان ویژه ناجا با استفاده از خودرو ها آب پاش و تجهیزات سم زدایی نسبت به ضدعفونی معابر، اماكن، خیابان ها، تجهیزات و ناوگان شهری اقدام نمود كه در این رابطه از ۱۱ اسفندماه ۹۸ تا ۷ فروردین ماه سال جاری با مشاركت ۳ هزار و ۴۲۰ نفر از كاركنان یگان ویژه و بهره گیری از ۵۹۸ خودرو، ۵ هزار و ۸۳۴ نقطه در ۶۸ شهر بزرگ و كلان شهر گندزدایی شد.
معاون اجتماعی ناجا با اعلان اینكه در این طرح حدودا ۱۰ هزار كیلومتر از معابر با استفاده از ۳ میلیون و ۳۴ هزار لیتر محلول، ضدعفونی شد، اظهار داشت: همین طور معاونت بهداشت و درمان ناجا (بهداد) در امتداد كنترل شیوع بیماری كرونا ضمن پاسخگویی شبانه روزی بوسیله سامانه ۱۶۵ به ارائه خدمات غربالگری، بهداشتی و درمانی به بیماران كرونایی در بیمارستان ها و ۳۴ كلینیك نیروی انتظامی پرداخت.
سخنگوی ناجا تصریح كرد: در چارچوب این طرح بیش از ۷۰ تیم مراقبتی متشكل از پزشكان، پرستاران و كارشناسان بهداشت همراه با ۱۰۳ دستگاه آمبولانس ساماندهی شده و با ایجاد ایستگاه های سلامت و تب سنجی در استانها بیش از ۵۰۰ تن محلول ضدعفونی، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جفت دستكش و ۶۰۰ هزار عدد ماسك توزیع شد.
وی با اشاره به اینكه رویكرد دیگر پلیس در موضوع كرونا، تقویت ماموریت های انتظامی در رابطه با مدیریت بحران بود، اضافه كرد: همچون این رویكرد؛ مقابله با قاچاق و احتكار كالاهای بهداشتی، تامین امنیت روانی جامعه بوسیله مقابله با هجمه های رسانه ای و آلودگی های فضای مجازی و نیز برخورد با شایعه سازان و جریان های انحرافی در شبكه های اجتماعی بوده كه موجب برهم خوردن نظم عمومی و ایجاد ناآرامی و تقویت بحران می شود.
معاون اجتماعی ناجا با اعلان اینكه امروز به لطف خدا با ایثارگری جامعه پزشكی و تلاش دلسوزانه همكارانم در پلیس های امنیت اقتصادی، مرزبانی، امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استانها، پلیس فتا و یگان ویژه شاهد شكل گیری نوعی پذیرش و مشاركت اجتماعی در مقابله با این ویروس در سطح جامعه هستیم، اظهار داشت: بحمداله بازار و نظام توزیع اقلام بهداشتی سامان گرفته و ان شاء الله با رعایت بیشتر مقررات و سفارش ها توسط هموطنان شاهد مهار و كنترل بیماری كرونا خواهیم بود.
سخنگوی ناجا اضافه كرد: پلیس با انجام ساعت ها كار اطلاعاتی و عملیاتی در طول این ایام تا روز ۶ فروردین سال جاری موفق به كشف حدود ۱۴۷ میلیون عدد انواع لوازم و اقلام بهداشتی شامل ماسك، دستكش، شیلد ( محافظ صورت)، ۲ میلیون و ۴۹۶ هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی كننده، ۲۰۴ تن انواع پودر لباسشویی شده كه با دستور مقامات قضائی به نمایندگان مراجع ذی ربط برای توزیع در جامعه تحویل داده شده است.
وی با اعلان اینكه برای كشف این اقلام ۹ هزار و ۳۷۰ باب اماكن عمومی در سطح كشور توسط ماموران پلیس مورد بازدید قرار گرفت كه از این تعداد ۴۴۸ باب انبار و داروخانه به سبب احتكار تجهیزات پزشكی و بهداشتی پلمب شد، اظهار داشت: در این راستا ۴۱ خودرو توقیف و با تشكیل ۷۴۲ پرونده قضائی، ۷۸۷ متهم دستگیر شده اند.
سردار نوریان اظهار داشت: همین طور برای آگاهسازی جامعه نسبت به تهدیدات اجتماعی و رسانه ای این روزها معاونت اجتماعی ناجا با مشاركت اصحاب رسانه، كارشناسان انتظامی و پلیس فتا، صاحب نظران علوم ارتباطات، مدیریت رسانه، روانشناسان، جامعه شناسان و همكاری صدا و سیما مبادرت به اطلاع رسانی، تولید و انتشار انواع برنامه های تلویزیونی، محصولات خبری و رسانه ای كرده است.
معاون اجتماعی ناجا اضافه كرد: این تولیدات شامل ؛ انواع اینفوگراف های آموزشی، فیلم، كلیپ، مستند، پوستر، بولتن، اقلام تبلیغاتی و آموزشی بوده كه قسمتی از آن تابحال به سمع و نظر مردم شریف رسیده است.

فاصله گذاری اجتماعی و الزامات پلیس
سخنگوی ناجا با اعلان اینكه طرح فاصله گذاری اجتماعی از بامدادان روز جمعه با هدف كمك به تشدید قطع زنجیره انتقال ویروس كرونا و كاهش تماس و ارتباط میان افراد برای جلوگیری از شكل گیری اجتماعات، ترددها و مسافرت های جاده ای و شهری شروع شده اظهار داشت: ورودی و خروجی شهرها تحت كنترل كامل پلیس است به هیچ عنوان به شهروندان اجازه خروج از شهر داده نمی گردد و صرفا ساكنان بومی اجازه ورود به شهر را خواهند داشت.
وی با تاكید بر اینكه از مردم می خواهیم هیچگونه سفری را برنامه ریزی نكنند، اظهار داشت: از مسافران عزیز نیز می خواهیم هر چه سریعتر به محل سكونت خود بازگردند در اینجا آگهی می دهیم كه پلیس برای حفظ جان هموطنان عزیز و كمك به جامعه پزشكی نسبت به افراد بی توجه به قانون فاصله گذاری اجتماعی هیچگونه گذشت و تسامحی نخواهد داشت.
معاون اجتماعی ناجا اشاره كرد: بدین سبب ماموران پلیس، رانندگان متخلفی كه قصد سفر داشته را به شهر خودشان بازگردانده و خودروی آنهایی را كه در شهرهای غیربومی تردد می كنند را به مدت یك ماه توقیف می كند ضمنا این افراد باید مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم جریمه پرداخت كنند.
سخنگوی ناجا اضافه كرد: برابر آنچه كه در طرح فاصله گذاری اجتماعی به نیروی انتظامی تكلیف شده فعالیت تمامی واحدهای صنفی غیر از نانوایی ها، سوپرماركت ها، فروشگاه های مواد غذایی، خوراكی و اصناف تامین كننده مایحتاج ضروری كه اسامی شان در این طرح اعلام شده، ممنوعست و پلیس با متخلفان برخورد قانونی می كند.
به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار نوریان درانتها تصریح كرد: با توجه به این كه الان فشار مضاعفی بر دوش پزشكان، پرستاران و پلیس بعنوان خط مقابله با شیوع و درمان مبتلایان به بیماری كرونا قرار دارد از تمام مردم عزیز تقاضا می نماییم در خانه بمانند و خویشتنداری كننند امیدواریم ان شاء الله این بلا به قدرت و عنایت الهی و به یومن قدوم گوهرهای عزیز ماه شعبان به زودی رفع گردد.



1399/01/09
18:37:53
5.0 / 5
3594
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , اطلاع رسانی , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ