برخورد قضایی با شركت و سازمان هایی كه مشمولان غایب را بكار گیرند

برخورد قضایی با شركت و سازمان هایی كه مشمولان غایب را بكار گیرند

به گزارش پرسی بلاگ جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اظهار داشت: مشمولان غایبی كه وضعیت خدمتی خویش را تعیین تكلیف نكنند، امكان اشتغال به كار توسط سازمان ها و كارگاه های دولتی و خصوصی را ندارند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سردار رحمان علیدوست در اینباره اظهار داشت: مشمولان غایبی كه وضعیت خدمتی خویش را مشخص نكنند برابر مواد 58 و 62 قانون خدمت وظیفه عمومی با تشدید محدودیت ها و محرومیت های اجتماعی همچون عدم برخورداری از تسهیلات دولتی و اشتغال به كار در سازمان ها و كارگاه های دولتی و خصوصی و... مواجه می شوند.
وی افزود: كارفرمایان كارخانه ها، كارگاه ها، شركت ها، آموزشگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه های دولتی و خصوصی كه مشمولان غایب را بكارگیری كرده اند، برابر ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان برخورد و برابر ماده 63 مكرر همین قانون، برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه های قضائی معرفی می گردند.
برپایه گزارش سایت پلیس، جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همینطور عنوان كرد: برپایه ماده 63 مكرر قانون خدمت وظیفه عمومی، مجازات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یك سرباز به مبلغ حدود 130 میلیون ریال و برای دومین بار و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز محاسبه و دریافت می شود.



1398/10/24
14:12:21
5.0 / 5
4240
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , پلیس , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ