یك تولیدكننده نوشت افزار:

جایزه فیروزه به كسب وكارهای ایرانی اسلامی اعتبار می دهد

جایزه فیروزه به كسب وكارهای ایرانی اسلامی اعتبار می دهد

به گزارش پرسی بلاگ محمدحسن حلوائیان، یكی از برگزیدگان دوره پیشین جایزه فیروزه، اظهار داشت: جایزه هایی مانند فیروزه می توانند به برندسازی و اعتباربخشی كسب وكارهای ایرانی-اسلامی در حوزه فرهنگ، كمك كنند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسن حلوائیان؛ سرپرست مجموعه «طوبی تمنا»، هدف مجموعه تحت سرپرستی خود را، فرهنگ سازی و رواج الگوی مصرف ایرانی-اسلامی در بین كودكان و نوجوانان برشمرد و اضافه كرد: در این راستا در یكی از گروه محصولات طوبی تمنا با عنوان «محصولات كیمیا» تولید نوشت افزارهایی با طرح و نقوش هنر و معماری ایرانی را در پیش گرفتیم كه در چهارمین دوره جشنواره فیروزه در بخش هدایای فرهنگی انتخاب گردید.
این فعال حوزه تولید محصولات فرهنگی با اشاره به حضور كالاهایی كه با فرهنگ ایرانی-اسلامی مطابقت چندانی ندارند، اما بازار نوشت افزار را به تسخیر خود درآورده اند، درباره ضرورت پشتیبانی از تولیدكنندگان دغدغه مند بیان كرد: با در نظر گرفتن كیفیت مطلوب و مورد انتظار هموطنان، محصولات فرهنگی هر كشوری باید منقوش به نگاه فرهنگی و مذهبی خود باشد. این مهم البته باید با حمایت هایی در زمینه تولید، توزیع و شناسایی به مشتریان همراه شود تا تولیدكننده دلسرد نشود. جایزه فیروزه می تواند آغازگر زنجیره ی حمایت باشد، اما این زنجیره باید با گسترش حمایت ها و تبلیغات ادامه پیدا كند.
وی در ادامه اظهار داشت: صنعت تولید نوشت افزار شبیه به صنایع مادر است كه كاری سنگین می طلبد، اما در كمتر رقابتی مورد توجه قرار می گیرد. این صنعت با مواد اولیه مثل چوب و پارچه و... سروكار دارد و در مرحله آخر این كار پرزحمت باید به محصولی تبدیل گردد كه بازار از آن استقبال كند. بدین سان تشویق به خلاقیت و ارائه محصولاتی با الگوی مصرف بومی، نقش بسیار پررنگی در رونق تولید داخلی پیدا می كند.
جایزه فیروزه از طرف معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امتداد رونق تولید كالای فرهنگی داخلی و حمایت و تشویق ایده های نو، امسال برای پنجمین دوره برگزار می گردد و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ تعیین شده است. با برنامه ریزی صورت گرفته، در این دوره بعد از داوری و اعلام برگزیدگان، فضایی مناسب برای تعامل و همكاری و فرصتی برای گفت و گو و عرضه آثار در بخش نمایشگاهی فرهنگستان هنر ایجاد خواهد شد تا مخاطبان اصلی این جایزه كه خانواده ها و كودكان و نوجوانان هستند، با تولیدات داخلی آشنا شده و گامی جهت پشتیبانی از كالاهای ایرانی با محوریت فرهنگ سازی ایرانی-اسلامی برداشته شود.


منبع:

1398/09/20
17:26:13
5.0 / 5
4312
تگهای خبر: آثار , تولید , جشنواره , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ