همزمان با هفته كتاب انجام می شود؛

حضور ۳۰ نفر از نویسندگان انجمن داستان نویسان در روز كتابگردی

حضور ۳۰ نفر از نویسندگان انجمن داستان نویسان در روز كتابگردی

پرسی بلاگ: دبیر انجمن صنفی داستان نویسان تهران از حضور نویسندگان این انجمن در مراسم روز كتابگردی و دیدار با اهالی كتاب در هفته كتاب اطلاع داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، ضحی كاظمی دبیر انجمن صنفی داستان نویسان تهران با اشاره به برنامه های این انجمن در هفته كتاب اظهار داشت: تعداد ۳۰ نفر از نویسندگان انجمن اول آذر همزمان با روز كتابگردی در «بوفه كتاب مكتب تهران» گرد هم می آیند و از آن جا به كتابفروشی های دلخواه و مدنظر خود در مركز شهر و محل زندگی خود می روند تا با اهالی كتابخوان دیدار صمیمانه ای داشته باشند.
وی اضافه كرد: نویسندگان با حضور خود در این كتابفروشی ها علاوه بر تشویق و ترغیب مخاطبان به مقوله كتاب، با علاقه مندان و مخاطبان آثارشان تبادل نظر كنند و حركتی مثبت در جهت كتابخوانی داشته باشند.
دبیر انجمن صنفی داستان نویسان تهران افزود: در سال های گذشته به صورت پراكنده و خودجوش این اقدام را انجام دادیم و نتایج مثبتی دریافت كردیم. بنابراین تصمیم گرفتیم امسال این حركت را به صورت متمركز و گسترده تر ادامه دهیم. برنامه كتابگردی نویسندگان و دیدار با مخاطبان آثارخود، حركتی مستقل و مردمی است. نویسندگان با حضور در كتابفروشی ها و تعامل صمیمانه با مخاطب، آن ها را به كتابخوانی تشویق می كنند.
پنجمین دوره آیین كتابگردی با هدف توجه به كتابفروشی ها همزمان با بیست و ششمین دوره هفته كتاب روز پنجشنبه اول آذر، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می گردد. در آئین «كتابگردی» چهره های فرهنگی، هنری، رسانه ای، مسئولان و متولیان تشكل های صنفی حوزه نشر و ناشران و كتابفروشان با حضور در كتاب‏فروشی ‏های سراسر كشور و خرید كتاب، به گفت و گو و با مردم و خریداران كتاب می پردازند.
اجرای طرح «كتابگرد، كتابت را جای بگذار» در سازمان ها
خبر دیگر از هفته كتاب، این كه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی برنامه ای تحت عنوان برنامه «كتابگرد، كتابت را جای بگذار» را برای هفته كتاب برنامه ریزی نموده است. این طرح مقرر است با هدف ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی در بین كارمندان، پژوهشگران و مراجعان به اجرا شود.
بر اساس این طرح، كارمندان و پژوهشگران این سازمان كتاب های خویش را در قفسه تعبیه شده در جلو درب ورودی سازمان در طبقه همكف ستاد قرار می دهند و دیگر كارمندان و شاغلان با عنایت به علاقه مندی این كتاب ها را مطالعه می كنند و دوباره به كتابخانه تحویل می دهند. البته این كتاب ها در كتابخانه كوچكی به غیر از كتابخانه مركزی این سازمان نگهداری می شوند.
این طرح نه تنها در هفته كتاب بلكه مقرر است در تمام طول سال اجرا شود. از این رو مراجعان به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی می توانند در زمان انتظار به مطالعه این كتاب ها بپردازند.
بیست و ششمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا اول آذر با مشاركت بیشتر از ۵۰ نهاد و سازمان در سراسر كشور برگزار می گردد.

1397/08/14
12:52:45
5.0 / 5
4575
تگهای خبر: آثار , آموزش , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ