در ایام هفته كتاب؛

بزرگداشت طاهره صفارزاده برگزار می گردد

بزرگداشت طاهره صفارزاده برگزار می گردد

پرسی بلاگ: مدیرعامل انجمن مترجمان از برگزاری بزرگداشت طاهره صفارزاده مترجم و قرآن پژوه فقید در روزهای هفته كتاب اطلاع داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ستاد خبری بیست وششمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا اربابی درباره برنامه های این انجمن در هفته كتاب اظهار داشت: با عنایت به اینكه انجمن مترجمان عضو «فدراسیون جهانی مترجمان» است و مبحث كپی رایت بویژه «تصویب قانون جامع مالكیت فكری» از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می نماییم تا یكی از روزهای هفته كتاب با استفاده از ستاد هفته كتاب به نام «كتاب، ترجمه و كپی رایت» نامگذاری شود. ما در این روز برنامه هایی خواهیم داشت كه با استفاده از تهیه پوستر و نشست اطلاع رسانی خواهیم كرد.
وی افزود: با عنایت به لزوم و اهمیت نقد علمی ترجمه و كتاب، نشستی را تحت عنوان «آسیب شناسی نقد علمی، ترجمه و كتاب در ایران» را برگزار خواهیم كرد. همینطور نشست دیگری تحت عنوان «آموزش ترجمه در ایران» برگزار می گردد كه تلاش می نماییم با حضور كارشناسان این حوزه را صدمه شناسی نماییم.
اربابی با اشاره به برگزاری روز گرامیداشت طاهره صفارزاده در هفته كتاب عنوان كرد: یكی از دیگر برنامه های انجمن برگزاری بزرگداشت طاهره صفارزاده؛ شاعر، پژوهشگر و مترجم قرآن و بنیانگذار نقد علمی و آموزشی ترجمه در ایران است كه روز ۲۷ آبان سالگرد درگذشت اوست. از این رو برنامه هایی را برای این روز در نظر گرفته ایم.
مدیرعامل انجمن مترجمان افزود: از دیگر برنامه ها، حضور مترجمان در كتابفروشی ها برای ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی و ارتباط مستقیم با مردم و مخاطبانشان است.
اربابی درباره تاثیرگذاری این برنامه ها بر ترغیب مخاطب به كتاب و كتابخوانی خاطرنشان كرد: كتاب نیازمند توجه ویژه در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی است و وقتی ما از اطلاع رسانی حرف می زنیم یعنی باید فعالیتی صورت بگیرد تا اطلاع رسانی شود. این برنامه ها به همراه اطلاع رسانی مناسب، حضور مخاطب و تحریك حس علاقه آن ها به كتاب بطور قطع می تواند موثر باشد. ما با با این برنامه ها می توانیم توجه مردم را به كتاب جلب نماییم تا نتیجه مثبت بگیریم.
بیست و ششمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشاركت بیشتر از ۵۰ نهاد و سازمان در سراسر كشور برگزار می گردد.

1397/08/11
23:41:56
5.0 / 5
4544
تگهای خبر: آموزش , اطلاع رسانی , ترجمه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ