معاون فنی مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت:

وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور مطلوب نمی باشد

وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور مطلوب نمی باشد

به گزارش پرسی بلاگ، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی خوب نیست و باید افزایش پیدا کند اضافه کرد: شاخص ما در تعیین این درصد، محاسبه میزان استفاده از ماسک و شست وشوی دستها و رعایت بهداشت کلی و تأمین تهویه مناسب می باشد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محسن فرهادی در یک برنامه رادیویی درمورد رعایت ۳۴ درصدی شیوه نامه های بهداشتی در کشور اظهارکرد: زمانی که کشورمان شدیداً درگیر شرایط کرونایی بود میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی را به صورت هفتگی رصد و به ستاد ملی کرونا اعلام می کردیم.
وی ادامه داد: ما این کنترل ها و رصدها را از زمان کاهش مبتلا شدن و صفر شدن فوت شدگان کرونا هم ادامه می دهیم چونکه جهان همچنان درگیر پاندمی کروناست و در کشور ما هم شرایط اپیدمی کرونا وجود دارد.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزایش کنترل های بهداشتی را برای پیشگیری از هر نوع بیماری واگیردار ضروری خواند و اظهار داشت: با رعایت بهداشت، احتمال ابتلای افراد به بیماری های واگیردار بخصوص تنفسی کمتر می شود و ازاین رو سفارش همیشگی ما رعایت ضوابط بهداشتی است.
وی با عنایت به افزایش مسافرت ها در نوروز و ایام پایانی سال به هموطنان سفارش کرد که رعایت شاخصهای بهداشتی را بالا برند چونکه می تواند در پیشگیری از انتقال تمام بیماری های واگیر بخصوص بیماری های تنفسی تاثیر جدی داشته باشد.
وی اعلام نمود: مردم می توانند با تلفن کارشناسی ۲۴ ساعته ۱۹۰ تماس گرفته و ضمن مطرح کردن شکایات بهداشتی خود در حوزه دارویی و بیماری کرونا و دیگر بیماری های تنفسی مشاوره تلفنی بگیرند.




منبع:

1401/12/04
12:21:38
5.0 / 5
382
تگهای خبر: بیماری , مشاوره , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ