تاخیر در پرداخت وام ازدواج با تحمیل شرایط سلیقه ای بانکها

تاخیر در پرداخت وام ازدواج با تحمیل شرایط سلیقه ای بانکها

به گزارش پرسی بلاگ معاون امور جوانان وزرات ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تحمیل شرایط سلیقه ای بخصوص در مورد تضمین و اعتبار سنجی، پرداخت وام ازدواج را به تاخیر انداخته است، اظهار داشت: تسهیل ازدواج جزو برنامه های اصلی دولت در سندتحول است، بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، وحید یامین پور در حساب توییتر خود نوشت: شواهد نشان داده است خیلی از بانک ها در مورد اعطای تسهیلات ازدواج، به بخشنامه های ابلاغی متعهد نیستند و با تحمیل شرایط سلیقه ای، بخصوص در مورد تضمین و اعتبار سنجی، پرداخت وام را به تاخیر می اندازند.

وی ادامه داد: تسهیل ازدواج جزو برنامه های اصلی دولت در سندتحول است؛ بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۰ به منظور کاهش سن ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال (مردان) و زوجه های زیر ۲۳ سال (زنان) حائز شرایط دریافت وام ازدواج، ۱۰۰ میلیون تومان و برای سایر زوجین ۷۰ میلیون تومان بود که این مبلغ برای سالجاری با تصویب مجلس شورای اسلامی برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها پس از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۷ بوده است و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر ۲۳ سال، ۱۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.
بانکها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با دریافت سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذی ربط است، با این وجود به قول مسؤلان، تحمیل شرایط سلیقه ای بخصوص در مورد تضمین و اعتبار سنجی همچنان از جانب بانکها وجود دارد و دریافت وام ازدواج را سخت کرده است.




منبع:

1401/02/07
01:05:16
5.0 / 5
736
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ