توسط محققان دانشگاه ارفورت صورت می گیرد؛

جمع آوری خاطرات و تجربیات شهروندان از حکومت کمونیستی آلمان شرقی

جمع آوری خاطرات و تجربیات شهروندان از حکومت کمونیستی آلمان شرقی

به گزارش پرسی بلاگ دانشگاه ارفورت می خواهد تجربیات شهروندان آلمان شرقی را در چارچوب یک آرشیو دیجیتال جمع آوری کند. به قول رئیس مرکز تحقیقات این دانشگاه، این آرشیو به صورت مجانی در اختیار همه مردم قرار می گیرد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، خاطرات و تجربیات شهروندان آلمانی به همت محققان دانشگاه ارفورت بزودی در چارچوب یک آرشیو دیجیتال در دسترس عمومی قرار می گیرد.
کریستین کولر، رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه ارفورت با اشاره به این خبر اظهار داشت: ما در ماه اکتبر، پروژه تحقیقاتی را درباره زندگی در آلمان شرقی آغاز کردیم. در این پروژه، مصاحبه هایی با شاهدان عینی و بازماندگان آلمان شرقی صورت گرفت که بزودی به صورت آرشیو دیجیتالی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
اگنس آرپ از مورخانی که در این پروژه فعالیت دارد، هم اشاره کرد: ما تابحال بیشتر از ۴۰۰ مصاحبه با اشخاص مختلف انجام داده ایم. جالب است که مصاحبه شوندگان از این که می توانند تجربیات خویش را با سایر شهروندان به اشتراک گذارند، ابراز شادمانی می کنند. متاسفانه پیش از این، هیچ کس توجهی به تجربیات و گفته های این افراد نداشته است. در صورتی که در آن دوره، خیلی از کارگران و دانشجویان قراردادی از ویتنام تا موزامبیک به جمهوری دموکراتیک آلمان آمده بودند و هرکدام تجربیات جالبی از این دوره تاریخی دارند. حال ما می خواهیم این تجربیات را در چارچوب آرشیوی دیجیتال مستند نماییم.
پروژه دیجیتال سازی آلمان شرقی که اخیرا شروع شده تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. مسؤلان دانشگاه ارفورت امیدوارند که بتوانند مستندات در ارتباط با فروپاشی دیوار برلین را هم در این آرشیو جمع آوری کنند.


منبع:

1400/08/21
13:30:58
5.0 / 5
599
تگهای خبر: دیجیتال , مصاحبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ