حسینی پور مطرح كرد؛

پشتیبانی از كتابفروشی های محلی به نفع صنعت نشر است

پشتیبانی از كتابفروشی های محلی به نفع صنعت نشر است

پرسی بلاگ: مدیرعامل موسسه خانه كتاب در دیدار از كتابفروشی آوند اظهار داشت: رشد و پشتیبانی از كتابفروشی های محلی به نفع صنعت نشر است؛ این تقویت، ارتباط خانواده ها و اصناف فرهنگی با كتابفروشی ها را به دنبال دارد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، نیكنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه كتاب عصر روز گذشته سه شنبه ۳۰ بهمن با حضور در كتابفروشی آوند از بخش های مختلف این كتابفروشی بازدید كرد و در جریان برنامه های این كتابفروشی قرار گرفت.
حسینی پور در این بازدید، تاسیس كتابفروشی آوند در یك بافت مسكونی را قابل ستایش دانست و اظهار داشت: سیاست ما تقویت كتابفروشی های محلی است. رشد و پشتیبانی از كتابفروشی های محلی به نفع صنعت نشر است؛ این تقویت، ارتباط خانواده ها و اصناف فرهنگی با كتابفروشی ها را به دنبال دارد. همین طور كتابفروشی ها می توانند با شناخت ذائقه مصرفی مخاطبان خود، خوراك فرهنگی مناسب همان منطقه را در اختیارشان قرار دهند.
در ادامه این بازدید، علی دهگان پور مدیر كتابفروشی آوند با اشاره به اینكه افزایش ناگهانی قیمت كتاب روی خرید آن از طرف مصرف كننده تاثیر گذاشته، اظهار داشت: ناشران به سبب افزایش قیمت كاغذ دیگر كتاب چاپ نمی كنند. طوری كه تابحال ۴۰ عنوان از كتاب های ما در انتشارات مانده است. در این صورت سفارش مشتری ها پاسخ داده نمی گردد. استقبال اهالی این منطقه بیشتر از رمان خصوصاً رمان های حماسی، معمایی و كتاب های كودك است. علت این استقبال بافت جمعیتی جوان این منطقه است.
وی با اشاره به اینكه با سرای محله، شهرداری و مدارس ارتباط خوبی داریم، اظهار داشت: در این كتابفروشی تابحال ۱۰ مراسم رونمایی كتاب برگزار شده است. همچنین، برگزاری مراسم داستان خوانی از دیگر برنامه های ماست كه با استقبال خوبی از طرف كودكان و نوجوانان روبه رو شده است. كتاب بیشترین سهم را در فروش ما دارد. زمانی كه مخاطبان با ترجمه یك اثر پرفروش از طرف چند مترجم رو به رو می شوند، خودشان مترجم واقعی و غیرواقعی را تشخیص می دهند. ما باز برمبنای نیاز آنها كتاب هایی را كه از طرف مترجم اصلی ترجمه شده، عرضه می نماییم.
در بخش دیگر این برنامه هم مهدی عمران لو مدیر انتشارات آوند دانش با اشاره به اینكه ما یك كتابفروشی صرف نیستیم، اظهار داشت: هدف اصلی از طریق اندازی این كتابفروشی، داشتن یك رویكرد فرهنگی است. برگزاری جلسات شاهنامه خوانی در این كتابفروشی با استقبال خوب مخاطبان خصوصاً مدارس و مهد كودك ها روبه رو شده است.
وی اضافه كرد: انتشارات بین المللی جان وایلی حدود دوهزار كتاب از مولفین ایرانی چاپ كرده است. این كتاب ها بیشتر در حوزه مهندسی و علوم پایه است و حوزه علوم انسانی كمتر در آنها دیده می شود.
این ناشر با اشاره به كتاب های صوتی اظهار داشت: در كتابفروشی آوند كتاب های صوتی هم عرضه می شود اما استقبال از این كتاب ها به سبب روند كند آن و وجود فضای مجازی كم است.
محمدجعفر سعیدی مدیرعامل كتابفروشی آوند باز در این دیدار اظهار داشت: یكی از اشكالات ما عدم اجازه جهت راه اندازی كافه در كتابفروشی است. امیدواریم با همكاری شهرداری بتوانیم این كافه را راه اندازی و در كنار آن برنامه های فرهنگی متناسب با نیاز جوانان و نوجوانان و حتی قشر بزرگسالان در این مكان برگزار نماییم. مشكل دیگر ما بحث تبلیغات و اطلاع رسانی است كه به سبب عدم همكاری شهرداری منطقه، اجازه نصب بنرهای تبلیغاتی كتابفروشی در این منطقه را نداریم.
كتابفروشی آوند از بهمن ۱۳۹۶ با مساحت ۶۰۰ متر مربع آغاز به كار كرده است. ۱۱ هزار ۲۰۰ عنوان كتاب در همه حوزه ها در این مجموعه پیش بینی شده است. انتشارات آوند دانش (نماینده انحصاری انتشارات وایلی در ایران) است و تابحال ۲۵۰ عنوان كتاب از این ناشر را در ایران چاپ كرده است. این انتشارات تامین كننده اصلی منابع تخصصی دانشگاه ها و مراكز علمی دانشگاهی است.
این كتابفروشی، در تهران، بلوار كاوه، خیابان روشنایی، خیابان بهرام شمالی، خیابان روشندان، شماره ۲۵ قرار دارد.

1397/12/01
14:24:06
5.0 / 5
4482
تگهای خبر: اطلاع رسانی , انسانی , بین المللی , ترجمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ