قوها تغییر اقلیم را حس كرده اند

قوها تغییر اقلیم را حس كرده اند

به گزارش پرسی بلاگ رئیس اداره محیط زیست محمودآباد با اشاره به درك قوها از تغییر اقلیم اظهار نمود: امسال همانند سال های گذشته با گرم شدن هوا قوهای مهاجر مسیر بازگشت به سرزمین مادری شان را شروع كردند.


علی محمد دعاگو در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینكه با گرم شدن هوا و گذشت ۵ ماه از حضور پرندگان مهاجر در تالاب سرخرود، سفر پرندگان به سرزمین مادری شان شروع شده است، اظهار نمود: اولین گروه قوهای مهاجر در 16 بهمن، آماده سفر از تالاب سرخ رود به مقصد سیبری شدند.
وی ضمن ابراز نگرانی از حضور كم پرندگان مهاجر با عنایت به گرم شدن هوای منطقه، خاطرنشان كرد: این رویه نشان دهنده گرم شدن هوا و تهدیدات جدی تغییرات اقلیمی بوده كه پرندگان مهاجر آنرا به خوبی درك و خویش را با این تغییرات وفق دادند.
رئیس اداره محیط زیست محمودآباد تصریح كرد: سال های گذشته در نیمه اسفندماه، پرندگان مهاجر، بازگشت شان را آغاز می كردند اما در سال جاری، به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه، این بازگشت در نیمه بهمن ماه رقم خورد.
دعاگو با اشاره به اینكه بازگشت پرندگان به سرزمین مادری به علت زاد و ولد و تخم گذاری بسیار مهم می باشد، خاطرنشان كرد: زاد و ولد و تخم گذاری این پرندگان تكمیل كننده چرخه زندگی این موجودات زیبا است.
وی ادامه داد: معیارهای مختلفی در سطح استان و شهرستان در زمینه حفاظت از پرندگان مهاجر و پیشگیری از شكار غیرمجاز صورت گرفته و امسال شاهد عملكرد بهتر و موثرتر نسبت به گذشته بودیم.
رئیس اداره محیط زیست محمودآباد با اشاره به اینكه امسال ۵۰۰ بال از قوها در تالاب سرخرود حضور داشتند، بیان كرد: با فرهنگ سازی مناسب در جهت حفظ محیط زیست برای سال های آینده با آمادگی بیشتر به استقبال این پرندگان مهاجر خواهیم رفت.




1397/11/30
14:04:02
5.0 / 5
4876
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ