اخطار رئیس بهزیستی به صدمه های اجتماعی در سكونتگاه های غیر رسمی

اخطار رئیس بهزیستی به صدمه های اجتماعی در سكونتگاه های غیر رسمی

به گزارش پرسی بلاگ رئیس سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: بنابر نیاز ناحیه منفصل شهری نایسر، فعالیت مركز خدمات مشاوره ای در این ناحیه در شیفت بعداز ظهر ادامه خواهد یافت و بزودی یك مركز اورژانس اجتماعی در این ناحیه تأسیس می شود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا ظهر امروز (۱۵ بهمن ماه) در حاشیه بازدید از پایگاه خدمات اجتماعی شماره ۲ ناحیه منفصل شهری نایسر اظهار نمود: نواحی منفصل شهری و سكونتگاه های غیر رسمی با عنایت به وضعیت معیشتی ساكنان آن و كمبود امكانات رفاهی بیشتر از سایر نقاط شهری در معرض صدمه های اجتماعی قرار دارند.
وی ادامه داد: ساكنان مناطق حاشیه ای شهرها با عنایت به شرایط ویژه زندگیشان نیازمند توجه بیشتر مسئولان و متولیان حوزه صدمه های اجتماعی است.
رئیس سازمان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: فعالیت های ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در نایسر هم باید به صورت ۲ شیفته باشد تا علاوه بر ساعات اداری ۴ ساعت دیگر هم در بعدازظهرها به مردم این منطقه خدمات مشاوره ای عرضه كند.
وی با اشاره به اینكه مراكز اورژانس اجتماعی می تواند در راه مقابله با صدمه های اجتماعی و تبعات پس از آن مؤثر باشد عنوان كرد: با عنایت به نیازهای ناحیه منفصل شهری در آینده نزدیك مركز اورژانس اجتماعی برای خدمات رسانی بهتر تولید می شود.
قبادی دانا در انتها خاطرنشان كرد: همه تلاش خودمان را برای قرار گرفتن كار پرسنل مراكز اورژانس اجتماعی و مراكز خدمات مشاوره ای جزو شغل های سخت و دریافت سختی كار انجام داده ایم و امیدواریم بزودی اقداماتی در این راستا صورت گیرد.
او همینطور بامداد امروز (۱۵ بهمن ماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در كردستان اظهار نمود: هم اكنون یك میلیون و ۴۵۰ هزار معلول در سطح كشور وجود دارد كه به ۸۰۰ هزار نفر آنان مستمری پرداخت می شود.
وی ادامه داد: حدود ۹۲ درصد از تصدی گری های بهزیستی به مراكز نگهداری واگذار شده است.
رئیس سازمان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: اعتیاد، طلاق، بیكاری، حاشیه نشینی و صدمه های اجتماعی پنج آسیبی است كه در كشور وجود دارد كه صدمه های طلاق و حاشیه نشینی از مشكلات خاص در كردستان است.
قبادی دانا از طریق اندازی سامانه سراج در مجموعه سازمان بهزیستی اطلاع داد و اضافه كرد: در سامانه سراج علت یابی صدمه های اجتماعی با تاكید بر جلوگیری از صدمه های اجتماعی انجام می شود.
وی تصریح كرد: رسالت سازمان بهزیستی پیشگیری پیش از وقوع صدمه اجتماعی از راه توانمندسازی افراد است.
رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: دو سوم معلولیت ها بر اثر سوانح رانندگی است و در كردستان پرت شدن از بالای درختان مثمر هم درصد زیادی دارد.
وی اظهار نمود: غربالگری ژنتیك هم اگر به بصورت الزامی صورت گیرد اساساً در كاهش آمار معلولین نقش بسزایی پیدا خواهد نمود ضمن اینكه انجام این آزمایشات برای مددجویان كمیته امداد و بهزیستی مجانی است.
قبادی دانا اضافه كرد: خیرین كردستان، دو درصد از خیرین كشور را می سازند كه با شفاف سازی و تبلیغات بیشتر می توان به افزایش این آمار كمك كرد.
وی خاطرنشان كرد: تا سال ۸۵ حدود ۶۰۰ واحد مسكونی برای مددجویان راه اندازی شده بود كه تابحال در مجموع ۱۰۰ هزار واحد ساخته شده است.
رئیس سازمان بهزیستی كشور با اشاره به اینكه ۵۳ هزار واحد مسكونی مددجویی در حال ساخت است عنوان كرد: ۱۱۳ هزار خانوار در نوبت دریافت مسكن مددجویی هستند.
وی افزود: كتاب ۴۰ سالگی انقلاب در حوزه بهزیستی روز گذشته رونمایی گردید كه در آن به برخی اقدامات انجام شده از جانب سازمان بهزیستی اشاره شده است.
قبادی در انتها یادآورشد: در اوایل انقلاب تنها ۱۹ مركز پشتیبانی از معلولان دركشور وجود داشت كه حالا به ۹۵۰ مركز رسیده است.




1397/11/17
16:56:39
5.0 / 5
4567
تگهای خبر: اجتماعی , تولید , خدمات , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ