هشدار سطح قرمز سیل برای ۳استان بوشهر، فارس و خوزستان

هشدار سطح قرمز سیل برای ۳استان بوشهر، فارس و خوزستان

پرسی بلاگ: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح آخرین وضعیت سه استان جنوبی درگیر سیل و آبگرفتگی اعلام نمود که قبل از این هشدار سطح قرمز برای استان های بوشهر، فارس و خوزستان صادر شده بود.


علی بختیاری در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت استان های فارس، بوشهر و خوزستان که مواردی از سیل و آبگرفتگی در آنها گزارش شده است، اضافه کرد: سازمان مدیریت بحران کشور بعد از دریافت پیش بینی هواشناسی در مورد احتمال جاری شدن سیلاب در این سه استان هشدار سطح قرمز را برای آنها صادر کرده و تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی را در این استانها به حالت آماده باش درآورد. علاوه بر آن در ابلاغیه آماده باش زمستانی مدیریت بحران به تمامی استانها نیز ضرورت آمادگی در مقابل مداخلات جوی و بارش ها درنیمه دوم سال مورد تاکید قرار گرفته بود.
وی با اعلان اینکه در بین سه استان فارس، خوزستان و بوشهر، بیشترین خسارات ناشی از سیل و بارندگی ها مربوط به بوشهر بوده است، افزود: در این استان در عرض ۲۴ ساعت شاهد بارش ۱۶۰، ۹۰ و ۵۰ میلیمتری باران در دشتستان، گناوه و دیلم بودیم و علاوه بر آن جریان آب حاصل بارش در استان های بالادست نیز سبب افزایش حجم آب رودخانه ها و بالاآمدن سطح آب شد.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اعلان اینکه بارندگی های اخیر در شهرستان دشتستان سبب آبگرفتگی معابر شهری در بخش های برازجان، شبانکاره، وحدتیه و آب پخش شده است، اظهار داشت: این مساله خسارات شدیدی به بخش های کشاورزی و دامی وارد کرد. همین طور بارندگی ها در شهرستان گناوه نیز منجر به آبگرفتگی حدود ۵۰ روستا و خسارت به بخش های کشاورزی شده است.
بگفته بختیاری در شهرستان دیلم نیز بارندگی ها منجر به آبگرفتگی حدود ۴۰ روستا، شکستگی حدود ۳۰ تیر برق و خسارات به بخش های کشاورزی شد.
وی در مورد مسیرهای مسدود شده نیز اظهار نمود: مسیر بوشهر به شیراز به سبب ریزش کوه در محدوده تونل دریا قلی مسدود شده است. همین طور مسیرهای بوشهر به خوزستان، دیلم به بهبهان، هندیجان - برازجان به گناوه در شهر شبانکاره و برازجان به کازرون نیز بر اثر آبگرفتگی جاده ای مسدود است که کوشش برای بازگشایی این مسیرها در حال انجام می باشد.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اعلان اینکه تا حالا خسارات جانی ناشی از این بارش ها گزارش نشده است، اظهار داشت: تنها یک مورد مفقودی که مربوط به زنی حدودا ۳۵ در برازجان است گزارش شده که تلاش ها برای یافتن این فرد در حال انجام می باشد.
بختیاری با اعلان اینکه آماده باش دستگاه های امدادی و خدماتی در این استانها همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: الان بارندگی در بوشهر متوقف شده اما بارش ها در خوزستان همچنان ادامه دارد.
وی در مورد جبران خسارات نیز اشاره کرد: بررسی ها و ارزیابی ها برای میزان خسارات در حال انجام می باشد و به زودی نحوه جبران آن اعلام خواهد شد.




منبع:

1399/09/17
09:33:46
5.0 / 5
1227
تگهای خبر: خدمات , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ