بررسی دو پلاك ثبتی جهت تشخیص باغ در شورای شهر تهران

بررسی دو پلاك ثبتی جهت تشخیص باغ در شورای شهر تهران

به گزارش پرسی بلاگ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی دو پلاك ثبتی جهت تشخیص باغ بودن یا نبودن آنها یكی را به كمیسیون اصلی برگرداندند و دیگر پلاك ثبتی هم بعنوان باغ تشخیص داده شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یكصد و یازدهمین جلسه علنی این شورا بررسی دو پلاك ثبتی را جهت تشخیص باغ بودن یا نبودن در دستور كار خود داشتند كه در جریان بررسی این دو پرونده محمد سالاری - رئیس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران - در تشریح مشخصات یكی از این پلاك ثبتی ها اظهار داشت: مساحت این زمین ۲۳ هزار و ۴۷۱ متر مربع است كه در شهر ری و جاده رجایی واقع شده است. كاربری قدیم این زمین كشاورزی بوده و در حریم شهر تهران قرار گرفته است.

وی اضافه كرد: كمیسیون ماده ۷ شهرداری، كاربری این زمین را زراعی تشخیص داده و عنوان كرده كه این زمین فاقد درخت است. بر مبنای تصاویر هوایی هم اثری از وجود درخت در این زمین مشاهده نمی گردد. بنابراین بدین سان این ملك باغ محسوب نمی گردد. در كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران هم این زمینه كشاورزی تشخیص داده شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا بعد از بحث و بررسی این پرونده با ۱۲ رای موافق و سه رای مخالف این پرونده را به كمیسیون جهت بررسی های بیشتر برگشت دادند. در پرونده دیگر هم با عنایت به نظریه كمیسیون ماده ۷ آئین نامه اجرایی ماده ۱ قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و با عنایت به گزارش كمیسیون شهرسازی و معماری اعضای شورای اسلامی شهر تهران زمین را با ۱۷ رای موافق باغ تشخیص دادند.




1397/10/11
13:33:47
5.0 / 5
4378
تگهای خبر: شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ