پنجشنبه 6 دی ماه

زمان بازیافته با حضور بهمن بازرگانی نقد می شود، انتشار چاپ دوم

زمان بازیافته با حضور بهمن بازرگانی نقد می شود، انتشار چاپ دوم

به گزارش پرسی بلاگ زمان بازیافته: خاطرات سیاسی بهمن بازرگانی به چاپ دوم رسید. نشست نقد و بررسی این كتاب پنجشنبه ششم دی با حضور بهمن بازرگانی برگزار می گردد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، كتاب «زمان بازیافته: خاطرات سیاسی بهمن بازرگانی» شامل مجموعه گفت وگوهای امیرهوشنگ افتخاری راد با بهمن بازرگانی، از اعضای برجسته هسته اولیه سازمان مجاهدین خلق ایران در ابتدای پاییز امسال از جانب نشر اختران منتشر گردید. چاپ دوم این كتاب هم با شمارگان هزار نسخه، ۳۰۴ صفحه و بهای ۳۴ هزار تومان آماده توزیع در كتابفروشی هاست.
همچنین جلسه نقد و بررسی این كتاب هم از ساعت ۹ بامداد روز پنجشنبه ۶ دی با حضور بهمن بازرگانی و همینطور محمود آموزگار و سیروس علی نژاد در خانه وارطان برگزار می گردد.
كتاب شامل ۱۳ بخش است كه عناوین آن به ترتیب عبارتند از «زندان اوین ــ رویای نیمه شب»، «از كودكی»، «جوانی، سیاست و تشكیل سازمان مجاهدین»، «بحث های مربوط به استراتژی سازمان»، «خانواده و مساله زن در سازمان»، «گروه سیاسی سازمان»، «بازداشت»، «دادگاه»، «زندان»، «ادامه خاطرات زندان مشهد»، «ماركسیست شدن برخی از اعضا»، «زندان اوین از زمستان پنجاه و چهار به بعد» و «نقد مبارزه مسلحانه».
از این میان بخش «زندان اوین ــ رویای نیمه شب» یكی از رویاهای بازرگانی در زندان است كه خود او آنرا به صورت یك داستان كوتاه نوشته و بخش «از كودكی» هم نوشته خود اوست كه در آن جریان كودكی خویش را برای فرزندانش قلمی كرده است.
مطالبی كه بازرگانی در این كتاب بیان می كند، ناگفته های مهمی از سازمان مجاهدین خلق ایران است. سازمانی كه خود از سران آن بود و در تحول آن نقش عمده ای داشت و اولین مسئول گروه سیاسی سازمان بود. این گروه نقش مهمی در آموزش كادرهای جدید سازمان داشت. بازرگانی همینطور چند كتاب را هم برای مطالعه اعضای سازمان ترجمه كرد كه به پیشنهاد محمد حنیف نژاد برای ترجمه انتخاب شده بودند. بازرگانی بعد از انقلاب دیگر فعالیت سیاسی نكرد و بیشترین زمان خویش را به تفكر در حوزه زیبایی شناسی اختصاص داد. همچون كتاب های انتشار یافته بازرگانی می توان به «ماتریس زیبایی: پست مدرنیسم و زیبایی»، «فضای نوین: زمینه های پیدایش» و «نقد پلورالیستی».
خانه گفتمان شهر (وارطان) در میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی. پلاك ۴۱۵ واقع است.

1397/10/05
17:56:22
5.0 / 5
4429
تگهای خبر: آموزش , ترجمه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ