یك دانشمند ایالات متحده خبرداد

احتمال آلودگی یك آزمایشگاه سازنده كیت های تست كروناویروس در آمریكا

احتمال آلودگی یك آزمایشگاه سازنده كیت های تست كروناویروس در آمریكا

به گزارش پرسی بلاگ یك دانشمند ارشد آمریكایی نسبت به احتمال آلودگی آزمایشگاه آتلانتا كه دولت آمریكا در آن كیت های تست كروناویروس را می سازد، ابراز نگرانی كرده است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، در پی انتشار این خبر دولت آمریكا دستور آغاز تحقیقات مستقل از این آزمایشگاه متعلق به مركز كنترل و پیش گیری از امراض ایالات متحده را صادر كرده و ساخت كیت های تشخیص كروناویروس را به آزمایشگاهی دیگر منتقل كرده است.

در حالی كه دولت آمریكا در كوشش برای تهیه و تدارك موارد اولیه لازم برای آمادگی در مقابل شیوع كروناویروس است، مشكلات احتمالی این آزمایشگاه برای بعضی از مقامات به اولویت اصلی داخلی تبدیل گشته است.

مقامات ارشد آمریكایی هنوز اعلام نكرده اند كه سازمان غذا و داروی آمریكا دقیقاً چه چیزی در آزمایشگاه آتلانتای این كشور یافته اند.

آزمایشگاه آتلانتای متعلق به مركز كنترل و پیش گیری از امراض ایالات متحده كه كیت های تشخیصی ابداعی آمریكا را كه دولت مدعی موثر بودن آنها شده را ساخته و تابحال كیت هایی را برای تشخیص مبتلایان به كروناویروس به سراسر آمریكا فرستاده است.

یك كمیسر سازمان غذا و داروی آمریكا اعلام نموده كه مقامات این سازمان در حال بررسی مشكلات احتمالی موجود در این آزمایشگاه و در تلاش هستند تا این مشكلات را با همكاری مراكز كنترل و پیش گیری از امراض این كشور رفع كنند.

سازمان غذا و داروی آمریكا می گوید: حالا اعتماد كامل به این كیت های تشخیصی وجود دارد اما موارد جدیدی كه طی آخر هفته اعلام شده است، نشان میدهد كه كروناویروس در سراسر آمریكا شیوع یافته است در صورتیكه دولت آمریكا فقط زیر مجموعه های محدودی از جمعیت را در مقابل آن آزمایش كرده است.

با این حال دولت آمریكا به مشكلات مربوط به كیت های تشخیص كروناویروس خود اعتراف كرده است همین طور مقیاس تست های صورت گرفته در آمریكا در مقایسه با تست های گسترده ای كه در جمعیت چین و كره جنوبی صورت گرفته، بسیار پایین بوده است.

اما برمبنای اعلام وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی آمریكا، ایالات متحده حالا بیشتر از ۳۶۰۰ نفر را در زمینه احتمال مبتلاشدن به این ویروس جدید آزمایش كرده است.

سوال بزرگی كه دراین زمینه وجود دارد این است كه مشكلات و آلودگی احتمالی آزمایشگاه آتلانتا تا چه میزان بر تاخیر و كمبود تست های انجام شده در جمعیت آمریكا تأثیر داشته و این تاثیر تا چه حد قابل توجه و سیستماتیك بوده است. آیا این مسأله مربوط به زمانی خاص بوده است یا مشكلات بزرگتری در پروتكل ها و مدیریت آزمایشگاه های مراكز كنترل و پیش گیری از امراض ایالات متحده وجود دارد؟

بنا بر گزارش سایت «اكسیوس»، مقامات آمریكا با وجود قبول مشكلاتی كه در آزمایشگاه های دولتی مربوط به ساخت كیت های تشخیص كروناویروس به وجود آمده، هنوز حاضر به اعلام عمومی مشكلات و شفاف سازی دراین زمینه نشده اند.




1398/12/12
19:22:59
5.0 / 5
3934
تگهای خبر: انسانی , خدمات , سیستم , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ