اجرای جدیدترین نظام مدیریت محیط زیست در دستور كار شهرداری تهران

اجرای جدیدترین نظام مدیریت محیط زیست در دستور كار شهرداری تهران

پرسی بلاگ: مدیر كل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از پیاده سازی و استقرار جدیدترین نسخه نظام مدیریت محیط زیست در شهرداری تهران آگاهی داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، صدرالدین علی پور تصریح كرد: در چند دهه اخیر خیلی از دولتمردان، متخصصان و كارشناسان با تلاش گسترده به حفاظت از زیستگاه انسان و محیط پیرامون آن همت گمارده و با تدوین مقررات و الزامات قانونی كوشیده اند تا زندگی نسل های كنونی و آینده بشر را از خطرهای جدی مصون نگاه دارند كه یكی از این مجموعه قوانین و مقررات استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ است.

وی در ادامه با اشاره به اینكه هدف اصلی استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ تولید نگاهی نظام مند برای كاهش صدمه هایی است كه یك سازمان می تواند به محیط زیست وارد كند، اظهار داشت: كاهش آلودگی هوا، آب، خاك و...، صرفه جویی در مصرف انرژی، جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر، به كارگیری مواد و فرایندهای كم آلاینده و افزایش بهره وری و بازدهی خدمات همچون فواید استقرار این استاندارد است.

مدیر كل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح كرد: شهرداری تهران بعنوان یكی از عمده ترین نهادهای درگیر با مسائل و مشكلات محیط زیستی كلانشهر تهران بر مبنای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، موظف به اجرای نظام مدیریت محیط زیست است كه هدف كلی آن حركت در جهت الگوی توسعه پایدار شهری است.

علی پور ضمن اشاره به اجرای نسخه به روز ایزو ۱۴۰۰۱ در مجموعه شهرداری، خصوصیت های منحصر بفرد این نسخه را افزایش میزان اهمیت مدیریت محیط زیستی در فرایندهای برنامه ریزی استراتژیك شهرداری، تمركز بیشتر برمدیریت و رهبری، در نظر گرفتن راهكارهایی جهت حفظ محیط زیست از صدمه ها با استفاده از منابع پایدار، توجه به چرخه عمر هنگام بررسی جنبه های محیط زیستی، گسترش استراتژی ارتباطات و افزایش فرصت هایی جهت صرفه جویی بیشتر مالی در مجموعه شهرداری برشمرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره كل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، وی در انتها اظهار داشت: در این راستا با عنایت به برنامه ریزی های انجام شده مناطق ۲۲گانه در حال برگزاری دوره های آموزشی تخصصی استاندارد مذكور جهت توانمندسازی پرسنل منطقه به منظور پیاده سازی آن تا آخر سال جاری هستند.




1397/09/05
20:40:49
5.0 / 5
4542
تگهای خبر: آموزش , تولید , خدمات , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ