چرا مهدهای كودك در ایام آلوده تعطیل نمی شوند؟

چرا مهدهای كودك در ایام آلوده تعطیل نمی شوند؟

به گزارش پرسی بلاگ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور نسبت به سرگردانی كودكان مهد و پیش دبستانی همزمان با تعطیلی مدارس به دنبال آلودگی هوا آگهی داد و اظهار داشت: رویكرد مهدهای كودك «خانواده مدار» است پس برای همكاری با والدین شاغلی كه در چنین روزهایی جایی برای نگهداری از فرزندانشان ندارند، مبادرت به تعطیلی نمی كنند، این درحالیست كه باز بودن مهدهای كودك، هیچ نفعی هم برای صاحبان آنها ندارد.


حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینكه وقتی كمیته اضطرار آلودگی هوا مصوبه ای را اعمال می كند، همه باید آنرا در استان اجرا كنند، اظهار داشت: این درحالیست كه ما از طرف والدین شاغل كه كسی را برای نگهداری فرزندانشان در ایام آلوده ندارند هم با مشكلاتی رو به رو هستیم. بنا بر این در این شرایط مهدكودكی كه باز است هیچ سود شخصی برایش نخواهد داشت و این مركز كار را جهت رفاه حال مشتریانش انجام می دهد.
وی با اشاره به اینكه وقتی مدارس و مهدهای كودك به دنبال آلودگی هوا تعطیل می شوند، كودكان عموما به سبب اشتغال والدین گرفتار سرگردانی می شوند، اشاره كرد: زمانی كه این خانواده ها در این شرایط قرار می گیرند گاهی باید كودك را در وضعیت نامساعد هوا به محل كار ببرند كه بنظر می رسد اشتباه بزرگتری است، چونكه محل تحصیل كودكان معمولا نزدیك محل سكونت خانواده است این در حالیست كه قرار گرفتن كودك در راه رفت و آمد والدین به محل كار موجب می شود كودك لطمه بیشتری ببییند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور افزود: به هر حال وقتی مهدهای كودك تعطیلست كسی نمی تواند از این كودكان نگهداری كند و خانواده ها چاره ای جز بردن كودك به محل كار كه جای مناسبی هم برای كودكان نیست، ندارند.
مسعودی فرید در ادامه به ارائه پیشنهاداتی برای رفع این مشكل پرداخت و اظهار داشت: اگر مقرر است والدین در كنار فرزندانشان در منزل بمانند باید روی ساز و كار اجرای درست این مساله نیز فكر نماییم تا چگونه با حداقل هزینه، مشكلات و پیامدها این اقدام اجرایی شود.
ایشان سپس توضیح داد: مدرسه چون سیستم رسمی تری است با مصوبه كمیته اضطرار تعطیل می شود، اما سیستم مهدهای كودك «خانواده محور» است و در امتداد رفاه حال خانواده ها مجبور به سرویس دهی است. اگرچه ممكنست حداكثر ۳۰ درصد كودكان به مهدكودك رفته باشند، اما مهدكودك برای همین تعداد نیز باید كارهای روزمره همچون تامین نهار، حضور كاركنان و... را انجام دهد. امروز یك سری از مهدهای كودك باز هستند، اما این جا نفعی برای مهد كودك نیست پس برای رفع این مشكل باید راهكاری برای مرخصی والدین شاغل ارائه شود. ما مهدكودك ها را جریمه نمی نماییم اما تذكر می دهیم.
او در آخر اشاره كرد: به هر حال باید راهكاری ایجاد نماییم تا خانواده های شاغل جایی را برای نگهداری كودكانشان داشته باشند.



1398/09/09
15:07:10
5.0 / 5
4375
تگهای خبر: اجتماعی , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ