فناوری در خدمت توانبخشی

فناوری در خدمت توانبخشی

به گزارش پرسی بلاگ رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: چندین پروژه فناورانه در زمینه توانبخشی با دانشگاه صنعتی شریف در حال اجرا می باشد و بنا داریم با دانشگاه علم و صنعت نیز در این زمینه همكاری نماییم.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر امیر مسعود عرب امروز، سه شنبه در جمع فعالان رسانه كه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، اظهار نمود: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی سال قبل برای نخستین بار در كشور "استارتاپ تریگر" راه اندازی نمود كه در این رویداد فناورانه حدود ۷۰ اثر ثبت گردید. در حوزه فناوری در توانبخشی چندین طرح اجرایی با مركز موفقیان دانشگاه صنعتی شریف داریم.

وی ادامه داد: در آبان ماه نیز مقرر است همایشی با حضور فعالان عرصه فناوری در بیمارستان رفیده داشته باشیم. در یك سال قبل در حوزه آموزش به مهارت های بالینی اهمیت بیشتری دادیم و تفاهم نامه هایی با دانشگاه های علوم پزشكی دیگر امضا كردیم. در تفاهم نامه ای كه با دانشگاه علوم پزشكی ارتش به امضا رسید، قرار شد دانشجویان ما در دو بیمارستان بعثت و ۵۰۱ ارتش حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان این كه توسعه كمی و كیفی فعالیت های حوزه آموزش و پژوهش و ارائه خدمات درمانی بهتر، از برنامه های این دانشگاه است، اظهار داشت: در یك سال قبل با هماهنگی هایی كه انجام شد، وزارت بهداشت موافقت نمود سطح بندی تخت های توانبخشی از سطح بندی تخت های درمانی كشور مجزا شود. الان در هر جای كشور اگر كسی اراده كند كه مراكز توانبخشی ایجاد كند با ممانعتی روبه رو نخواهد شد. در صورتیكه برای تخت های درمانی محدودیت وجود دارد و در یك محدوده خاص از یك تعداد مشخص بیشتر نمی توان تخت درمانی ایجاد كرد. با پیگیری های دوستان ما در دانشگاه، تخت های توانبخشی از نظام سطح بندی خارج شدند و بخش خصوصی، دولتی، خیرین و بیمارستان ها الان امكان سرمایه گذاری در ایجاد تخت های توانبخشی را دارند.

وی اشاره كرد: نسبت تعداد تخت های درمانی به جمعیت كشور نشان داده است كه فاصله چندانی در این زمینه با كشورهای اروپایی و آمریكایی نداریم، اما نسبت تعداد تخت های توانبخشی به تخت های درمانی بیان كننده این است كه بسیار با استانداردهای جهانی فاصله داریم و از استاندارد جهانی عقب هستیم. به دنبال این هستیم كه دو بیمارستان دیگر مانند بیمارستان رفیده راه اندازی نماییم.

عرب افزود: دو مركز خیرساز در بیمارستان رازی راه اندازی شده كه یكی از این دو مركز به انتها رسیده و ساخت مركز دیگر نیز حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. این دو مركز ان شاء الله در آذر ماه و همزمان با جشن صد سالگی بیمارستان رازی افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درانتها با اشاره به توسعه كمی و كیفی تحقیقات این دانشگاه اظهار داشت: اگر بخواهیم در حوزه فناوری در عرصه توانبخشی رشد نماییم، تنها راه ارتباط جامعه توانبخشی با جامعه مهندسی است. علاوه بر آن، در مركز اسما یكی از كارهایی كه به كمك خیرین و انجمن اوتیسم و وزارت بهداشت در حال انجام می باشد، این است كه مركز توانبخشی اوتیسم بعنوان یك سانتر دانشگاهی راه اندازی شود.




1398/07/16
15:04:51
5.0 / 5
4777
تگهای خبر: آموزش , استارتاپ , بیمارستان , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ