ورود اولین زائر خارجی اربعین از مرز زمینی آستارا

ورود اولین زائر خارجی اربعین از مرز زمینی آستارا

به گزارش پرسی بلاگ اولین زائر خارجی اربعین سرور و سالار شهیدان از مرز زمینی آستارا وارد كشور شد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا – منطقه گیلان، «كربلایی محرم بخشی اف» از كشور جمهوری آذربایجان بعنوان اولین زائر خارجی اربعین سرور و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین (ع) در پیاده روی بزرگ اربعین در كشور عراق، از مرز زمینی آستارا وارد كشور شد.
بخشی اف، در بدو ورود به كشور در گفت و گو با ایسنا گیلان، اظهار نمود: 34 سال سن دارد و در یك خانواده مذهبی در شهر لنكران جمهوری آذربایجان به دنیا آمده است.
وی افزود: این برای سومین بار است كه كوله بار سفر را بسته تا به سمت كربلای معلی برای شركت در اجتماع عظیم اربعین حركت نماید.
وی تصریح كرد: جهت شركت در این رویداد بزرگ معنوی، چند روز زودتر از مرز زمینی آستارا وارد ایران شدم تا بعد از زیارت بقعه متبركه امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) در این شهر با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) بروم و در طول مسیر از هیچ گونه وسیله نقلیه استفاده نخواهم كرد.
این زائر اربعین با تاكید بر اینكه در دو سفر دیگر خود پیاده روی را در كشور عراق شروع كرده است، اضافه كرد: عشق به امام حسین (ع) مرزها را درنوردیده و همه روزه بر سیل عاشقان این امام بزرگوار افزوده می شود.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با 94 هزار نفر در غرب استان گیلان واقع شده و فاصه آن از راه مرز مهران تا شهر كربلای معلی حدود 1300 كیلومتر است.
این شهرستان از راه مرز زمینی به كشور جمهوری آذربایجان، مرز دریایی با كشورهای حوزه دریای خزر و مرز ریلی با كشورهای اروپایی مراودات اقتصادی، تجاری و فرهنگی دارد و همه ساله سیل بی شماری از زائرین اباعبدالله الحسین (ع) و امام رضا (ع) به شكل انفرادی و یا در چارچوب كاروان با عبور از این شهرستان به سمت مقاصد خود رهسپار می شوند.



1398/06/30
15:04:52
5.0 / 5
4448
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ