با سهم ۳۵ درصدی كتاب های الكترونیك

ناشران فرانسه سالانه 80 هزار عنوان كتاب منتشر می كنند

ناشران فرانسه سالانه 80 هزار عنوان كتاب منتشر می كنند

پرسی بلاگ: هر سال در فرانسه بیشتر از ۸۰ هزار عنوان كتاب منتشر می شود كه از این تعداد ۳۵ درصد در چارچوب كتب الكترونیك است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، هر سال در فرانسه بیشتر از ۸۰ هزار عنوان كتاب منتشر می شود كه از این تعداد ۳۵ درصد در چارچوب كتب الكترونیك است. در میان پرفروش ترین كتاب ها می توان به كتب راهنما در بخش های مختلف (مانند كتب راهنمای گردشگران برای كشورهای مختلف، كتب راهنمای آشپزی یا شیوه تزیینات داخلی و... ) اشاره نمود. بعد از این كتاب ها آثار ادبی كه عموما در چارچوب كتب جیبی، كتب نقد ادبی، رمان و... عرضه می شوند، در رتبه بعدی فروش قرار دارند.
البته این رقم هر سال یكسان نیست. رشد انتشار كتاب در فرانسه صعودی بوده است بگونه ای كه در سال ۱۹۹۰ میلادی ۳۹ هزار و ۲۰۰ عنوان، در سال ۲۰۰۰ حدود ۵۲ هزار عنوان، در سال ۲۰۰۶ بالغ بر ۷۶ هزار عنوان و در سال ۲۰۱۰ بیشتر از ۷۹ هزار و ۳۰۰ عنوان كتاب در این كشور انتشار یافته است.
در سال ۲۰۱۵ فرانسه تعداد عناوین منتشره در فرانسه بالغ بر ۱۰۷ هزار بود. در این سال فرانسه توانست رتبه چهارم جهانی از نظر عناوین منتشره را كسب كند.
در این سال چین با ۴۷۰ هزار عنوان در رتبه نخست، امریكا با ۳۳۹ هزار عنوان در جایگاه دوم و انگلیس با ۱۷۳ هزار عنوان در جایگاه سوم قرار داشتند. بر مبنای همین آمار برای هر یك میلیون فرانسوی هر سال ۱۶۴۳ عنوان كتاب یا به تعبیری روزانه ۲۹۳ عنوان جدید منتشر می شود.
در همین گزارش در مورد میزان مطالعه در كشورهای مختلف آمده است: هندی ها با ۱۰ ساعت مطالعه در هفته در صدر ملت های پرمطالعه قرار دارند. بعد از هند بیشترین میزان مطالعه در كشورهای تایلند، فیلیپین و چین است. در فرانسه میانگین مطالعه ۶ ساعت و ۴۵ دقیقه در هفته، نزد آمریكایی ها ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه و نزد انگلیسی ها ۵ ساعت ۱۸ دقیقه است.
این خبر را رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه برای مهر ارسال كرده است.

1398/05/23
14:47:57
5.0 / 5
4946
تگهای خبر: آثار , كتاب , ناشران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ