حق محفوظ اولیاء برای مشاركت در تصمیم گیری های مدارس

حق محفوظ اولیاء برای مشاركت در تصمیم گیری های مدارس

به گزارش پرسی بلاگ مدیركل انجمن اولیاء و مربیان اظهار داشت: خانواده ها شریك راهبردی آموزش و پرورش هستند و بدون همكاری آنها كار آموزش و پرورش ناقص خواهد ماند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، نورعلی عباسپور در همایش شوراهای انجمن اولیاء و مربیان آموزش وپرورش استان كه در كانون امام علی (ع) كرج برگزار شد، اظهار نمود: نظارت خانواده بر عملكرد مدرسه باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد و همه می دانیم بدون همكاری اولیاء، اداره مدرسه امكان پذیر نیست بنابراین در سند تحول بنیادین به این مهم توجه شده است.
عباسپور بیان كرد: مدرسه باید بستر این مهم را فراهم آورد تا حقوق خانواده در فرایند تعلیم و تربیت محقق شود.
وی تصریح كرد: خانواده حق دارد در فرآیند تعلیم و تربیت نقش داشته باشد بنابراین تلاش ما این است سازوكاری تعریف نماییم تا خانواده ها و نمایندگان اولیاء در تمام سطوح آموزش وپرورش حضورداشته باشند.
عباسپور خاطرنشان كرد: در بازبینی اساس نامه اجرایی مدارس به این مهم توجه ویژه ای شده كه انجمن اولیاء حق دارد در تصمیم گیری های مدارس مشاركت داشته باشد و همینطور برای فعالیت های فوق برنامه این اختیار به انجمن اولیاء داده شده است.
مدیركل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش وپرورش بابیان اینكه از سال قبل در ۱۰درصد مدارس كشور اتاق انجمن اولیاء و مربیان در مدارس پیشبینی شده است، افزود: در بعضی از استان ها این مهم تا سقف ۳۰درصد محقق شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر اینكه امسال شورایعالی انجمن اولیاء و مربیان تشكیل می شود، افزود: در این شورا نمایندگان اولیاء حضور خواهند داشت تا مطالبات خانواده ها از آموزش وپرورش را مطرح كنند.
عباسپور در ادامه بابیان اینكه در نظام آموزش وپرورش مهارت های اولیه زندگی به دانش آموزان باید آموخته شود، تصریح كرد: شوراهای انجمن اولیاء در این راستا باید مطالبه گر باشند.
وی اظهار داشت: ۱۴ میلیون دانش آموز و ۲۸ میلیون نفر از اولیاء با آموزش وپرورش سروكار دارند و نشان داده است كار و نقش اولیاء تا چه حد مهم و اثرگذار می باشد كه برای تأثیرگذاری بیشتر و بالا بردن كیفیت تعلیم و تربیت باید شاهد حضور پررنگ تر شوراهای انجمن اولیا و مربیان در مدارس باشیم.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش، مدیركل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش وپرورش در انتها با اشاره به نشست سال قبل نمایندگان شوراهای انجمن اولیاء و مربیان استان ها با وزیر آموزش وپرورش، خاطرنشان كرد: این برنامه امسال هم برای بیان مطالبات برگزار می گردد.



1398/05/14
14:01:18
5.0 / 5
5020
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ