وزیر كشور خبرداد

كاهش ۷۰۰ هزار نفری مصرف كنندگان مواد مخدر

كاهش ۷۰۰ هزار نفری مصرف كنندگان مواد مخدر

پرسی بلاگ: دبیركل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینكه هیچ عدد، رقم و اطلاعاتی محرمانه نیست و همه مردم باید بدانند وضعیت صدمه های اجتماعی چگونه است، اظهار داشت: در پنج سال قبل بیشتر از ۶۵ درصد اقدامات مقابله ای مبتنی بر اطلاعات بوده است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری در حوزه صدمه های اجتماعی اظهاركرد: تا كنون در شش جلسه در خدمت ایشان بوده ایم و هفتمین جلسه عرضه وضعیت صدمه های اجتماعی هم اواخر آبان ماه برگزار می گردد.

وی با اشاره به كمك های رئیس جمهوری در حوزه مبارزه با مواد مخدر و قوه قضائیه اظهار نمود: امروزه به جایی رسیده ایم كه می توان گفت گامی به جلو برداشته ایم با این وجود مبحث مواد مخدر به راحتی قابل حل نیست. با عنایت به موقعیت جغرافیایی ایران به اندازه خودمان درگیر مبحث مبارزه با مواد مخدر بوده ایم اما نسبت به شرایط جهانی در وضعیت مطلوب تری قرار داریم.

دبیركل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینكه در شیوع شناسی گذشته مصرف مواد مخدر، بیشتر از سه میلیون معتاد در كشور وجود داشت كه ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد بر مبنای آخرین شیوع شناسی كم شده است، خاطرنشان كرد: این مسئله نشان دهنده سیاست های پیشگیرانه و اجتماعی كردن است. هیچ عدد و رقم و اطلاعاتی محرمانه نیست و همه مردم باید بدانند وضعیت صدمه های اجتماعی چگونه است. در صدمه های اجتماعی مثل طلاق و دیگر انواع بزه اعتیاد جایگاه بالایی دارد همینطور بر مبنای تاكیدات مقام معظم رهبری در میان پنج آسیب، رتبه اول به اعتیاد تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینكه آقای مومنی به علت شناخت مبحث مواد مخدر و ارتباط با ستاد مبارزه با مواد مخدر به سمت دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب شدند، اظهار نمود: بهترین راه مبارزه با اعتیاد معتاد نشدن است. این جمله نشان داده است كه باید پیشگیری نماییم و در این مباحث نقش تشكل ها و سازمان های مردم نهاد با هر نوع و شكلی حائز اهمیت می باشد.

رحمانی فضلی با تاكید بر اینكه در سال های اخیر مقابله با مواد مخدر با تاكید بر روش های اطلاعاتی بوده است، خاطرنشان كرد: اقدامات اطلاعاتی سبب كاهش هزینه ها می گردد. نیروی انتظامی هم خوب كار كرده است و ۶۵ درصد اقدامات مقابله ای اطلاعاتی بوده است.

وی با اشاره به اینكه در مبحث درمان پیشرفت خوبی داشتیم، خاطرنشان كرد: درزمینه صیانت از بهبود یافتگان هم اقداماتی انجام دادیم به صورتی كه بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر توانستند مشغول به كار شوند.




1397/07/28
19:58:20
5.0 / 5
4840
تگهای خبر: اجتماعی , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ