آملی کوچولو سوژه پویانمائی شد اقتباسی از رمان نویسنده بلژیکی

آملی کوچولو سوژه پویانمائی شد اقتباسی از رمان نویسنده بلژیکی

پرسی بلاگ: آملی کوچولو یا شخصیت باران نام انیمیشنی اقتباسی است که بر اساس رمان نویسنده مشهور فرانسوی زبان آملی نوتومب ساخته شده و جادو و وحشت دوران کودکی را به تصویر می کشد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از هالیوود ریپورتر، با اقتباس از رمان زندگینامه ای پرفروش نویسنده بلژیکی، آملی نوتومب یک پویانمائی ساخته شده که داستان دختری ۲ ساله را تصویر می کند که در دهه ۱۹۶۰ در ژاپن بزرگ می شود. در حالیکه مغز انسان از زمان تولد تا ۵ سالگی سریع تر از هر زمان دیگری در زندگی فرد رشد می کند، اما احیانا هیچ دوره دیگری دشوارتر از این دوره برای تصویر شدن روی پرده سینما نباشد. فیلم هایی مانند «ببین چه کسی صحبت می کند» و «بچه رئیس» تلاش نموده اند و تا حدودی هم در به تصویر کشیدن شادی ها و هرج و مرج نوزادی و نوپایی موفق بوده اند؛ اما کمتر در تصویر کردن حس کشف، رمز و راز و وحشت آن دوران به موفقیت دست پیدا کردند. در پویانمائی جذاب و جدید فرانسوی «آملی کوچولو یا شخصیت باران» این احساسات در مرکز داستانی قرار دارند که به احساسات بیشتر از داستان سرایی اهمیت می دهد و مخاطبان خویش را وارد مغز کودکی می کند که برای بار اول با دنیای اطرافش بیدار می شود. بعبارت دیگر، پیچش داستانی در نخستین ساخته میلیس والاد و لیان-چو هان ۲ کارگردان این فیلم، این است که تصورات دختر بچه ای بلژیکی را که در دهه ۱۹۶۰ در ژاپن روستایی بزرگ می شود در رویارویی با شگفتی های طبیعی و با این حال درگیر با زخم های یک جنگ بزرگ که هنوز کاملا التیام نیافته، تصویر کنند. «آملی کوچولو یا شخصیت باران» یک فیلم رنگارنگ کودکانه است که به مضامین جدی می پردازد و مقرر است از جمعه آینده اکران خویش را شروع کند. این فیلم که با اقتباس از رمان «ترس و لرز» آملی نوتومب ساخته شده، به شکلی تلفیقی از نگاه ترنس مالیک با هایائو میازاکی است و ذهنیت بازیگوشانه را با خیال پردازی های سوررئال ترکیب می کند و با این حال خط روایی ساده ای را حفظ می نماید تا نشان دهد چطور قهرمان اصلی داستان از پیله خود بیرون می آید تا لذت ها و خطرات زندگی واقعی را کشف کند. داستان با آملی ۲ ساله آغاز می شود که در خانه ای روستایی و دورافتاده در جنگل های منطقه زیبای کوبه ژاپن زندگی می کند و از آنجائیکه چندان صحبت نمی کند یا واکنشی نشان نمی دهد و در سکوت به دنیا نگاه می کند، پزشک به پدر و مادرش می گوید فرزندتان به شکلی یک زندگی گیاهی دارد. اما ۲ اتفاق مهم بچه را از بهت زدگی بیرون می آورد؛ اولی زلزله ای است که خانه را به هم می ریزد و دومی ورود مادربزرگ آملی است که از بروکسل با بهترین هدیه ای که هر کودکی می تواند آرزویش را داشته باشد، پیششان می آید: شکلات سفید بلژیکی! آملی ناگهان زبان باز می کند و استعدادی در زبان و مشاهده از خود نشان داده است که نه فقط محبوب مادربزرگ می شود، که پرستارش را به یک دوست خوب او بدل می کند اما یک مشکل وجود دارد و آن صاحبخانه مسنی است که مانند یک روح فیلم های کنجی میزوگوچی در آن اطراف پرسه می زند و باعث ترس آملی می شود. والاد و هان که بعد از کار در پروژه های پویانمائی برجسته ای مانند «شازده کوچولو»، «شعبده باز» و «بدنم را گم کردم» با همکاری یکدیگر اولین فیلم بلند خویش را ساخته اند، برای نقاشی های این پویانمائی از رنگ هایی زنده بدون هیچ خطی که یک سایه را از دیگری جدا کند، بهره برده اند و به این علت این اثر بیشتر شبیه یک نقاشی آبرنگ یا یک نقاشی ژاپنی درحال حرکت است تا یک کارتون سنتی کودکانه و همین مورد کمک می نماید تا شگفتی هایی که آملی موقع خروج از خانه کشف می کند، بهتر دیده شوند.
بطور خلاصه در حالی که مغز انسان از زمان تولد تا ۵ سالگی سریع تر از هر زمان دیگری در زندگی فرد رشد می کند، اما احتمالا هیچ دوره دیگری دشوارتر از این دوره برای تصویر شدن روی پرده سینما نباشد. والاد و هان که پس از کار در پروژه های انیمیشن برجسته ای مانند شازده کوچولو، شعبده باز و بدنم را گم کردم با همکاری یکدیگر نخستین فیلم بلند خویش را ساخته اند، برای نقاشی های این انیمیشن از رنگ هایی زنده بدون هیچ خطی که یک سایه را از دیگری جدا کند، بهره برده اند و به این دلیل این اثر بیشتر شبیه یک نقاشی آبرنگ یا یک نقاشی ژاپنی در حال حرکت است تا یک کارتون سنتی کودکانه و همین مورد کمک می نماید تا شگفتی هایی که آملی موقع خروج از خانه کشف می کند، بهتر دیده شوند.
1404/08/12
10:53:33
5.0 / 5
11
تگهای خبر: فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ