با تلاش پژوهشگران انگلیسی صورت می گیرد

از بین بردن مقاومت آنتی بیوتیكی با یك تركیب جدید

از بین بردن مقاومت آنتی بیوتیكی با یك تركیب جدید

پرسی بلاگ: پژوهشگران انگلیسی، تركیب جدیدی ابداع نموده اند كه شاید بتواند مقاومت آنتی بیوتیكی را از بین ببرد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ان بی سی نیوز، متخصصان "دانشگاه شفیلد"(University of Sheffield) انگلستان، تركیب جدیدی ابداع نموده اند كه می تواند مقاومت باكتری های گرم منفی همچون باكتری "اشریشیا كلی"(E. coli) را در مقابل آنتی بیوتیك از بین ببرد.
درمان های جدیدی كه برای مقابله با باكتری های گرم منفی ابداع می شوند، بسیار مهم و حیاتی هستند برای اینكه این باكتری ها به سرعت در مقابل داروهای كنونی، ایمن می شوند. مقاومت آنتی بیوتیكی، سالانه به حدود ۲۵ هزار مرگ و میر منجر می شود. تخمین زده شده كه تا سال ۲۰۵۰، سالانه بیشتر از ۱۰ میلیون نفر، جان خودرا در اثر مقاومت آنتی بیوتیكی از دست بدهند.
تركیب جدیدی كه دانشمندان دانشگاه شفیلد عرضه كرده اند، می تواند مقاومت آنتی بیوتیكی را شناسایی كند و از بین ببرد. این گروه پژوهشی هم اكنون تركیب جدید خودرا روی انواع باكتری های گرم منفی همچون اشریشیا كلی آزمایش می كنند. بنظر می رسد این تركیب جدید، چندین حالت متفاوت برای واكنش دارد كه مقاومت را برای باكتری ها دشوار می كند.
باكتری های گرم منفی می توانند عامل بیماری های عفونی خیلی از جمله سینه پهلو، عفونت های مجرای ادراری و عفونت های خونی باشند. مقابله با این باكتری ها دشوار است برای اینكه دیواره سلول باكتری می تواند از رسیدن داروها به میكروب پیشگیری كند. پزشكان در ۵۰ سال گذشته، درمان جدیدی برای مقابله با باكتری های گرم منفی نمایش نداده اند و از سال ۲۰۱۰ نیز آزمایش بالینی خاصی نمایش نشده است.
این داروی جدید، فرصت های زیادی را برای درمان فراهم می آورد. پروفسور "جیم توماس"(Jim Thomas)، استاد بخش شیمی دانشگاه شفیلد و سرپرست این پژوهش اظهار داشت: از آنجائیكه این تركیب، قابلیت درخشندگی دارد، با قرار گرفتن در معرض نور آغاز به درخشیدن می كند؛ در نتیجه می توان تأثیر دارو بر باكتری را با روش های پیشرفته میكروسكوپی بررسی كرد.


این پژوهش می تواند به درمان های جدیدی برای مقابله با مقاومت آنتی بیوتیكی و خطرات ناشی از آن منجر شود و راه را برای نمایش درمان های جدید با هدف مقابله با مقاومت آنتی بیوتیكی هموار كند.
این پژوهش، در مجله "ACS Nano" به چاپ رسید.




منبع:

1398/03/08
10:18:16
5.0 / 5
5512
تگهای خبر: بیماری , سلول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ