وقفچی: ‏دلیل انتصاب ۸ مدیر خارج از آموزش و پرورش چیست؟

وقفچی: ‏دلیل انتصاب ۸ مدیر خارج از آموزش و پرورش چیست؟

به گزارش پرسی بلاگ نماینده زنجان با متهم كردن وزیر آموزش و پرورش به دروغگویی و انتقاد از برخی انتصابات در این وزارتخانه اظهار داشت: چرا بیشتر از هشت نفر از معاونان و مدیران كل وزارت آموزش و پرورش خارج از این وزارتخانه بوده و منصوب شده اند؟


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، علی وقفچی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) در توضیح سوالش درباره علل عزل و نصب های مدیران همچون مدیر كل آموزش و پرورش زنجان اظهار داشت: بطور قطع برای انتصاب مدیران در وزارت آموزش و پرورش شاخصه هایی نیاز است اما سوالم این است كه آقای نعمت اللهی بعنوان قائم مقام پارلمانی و رئیس دفتر وزیر چه سابقه استخدامی در وزارتخانه داشته است كه دو ماه پیش ایشان بدون هیچ سابقه ای منصوب شد؟ قضاوت را برای ملت ایران می گذارم، اما خاك بر سر من كه به شما رأی دادم. من از شما تشكر نمی كنم. از نفرت دروغ دارم و انتظار ندارم كه یك فرهنگی به این راحتی دروغ بگوید.
وی با اشاره به مبحث جابجایی مدیر كل آموزش و پرورش زنجان اظهار داشت: این خانم بدون هیچ توضیحی جابجا شده است. در عرض هشت ماه كه ایشان سر كار بود حتی یك توبیخ نداشت و در مقابل هفت تشویقی به او دادند. خانمی كه ۲۴ ساعته برای ارتقای ملت و فرهنگ كار كرد اما كمترین توجهی به خواسته های وزیر داشت. شما این خانم را بدون كوچك ترین تودیع و معارفه عزل كردید و گفتید كه مبحث امنیتی دارد، اما معاونت حراست وزارت در حضور شما اعلام نمود كه این خانم مشكل حراستی و امنیتی ندارد. درد من این نگاه ها و اتفاقات است كه چالش بزرگی می باشد.
این نماینده مجلس افزود: اگر آمریكا ما را تهدید می كند برای این نیست كه توان مقابله نداریم بلكه انسان های تهی از معنویت شده اند و می خواهند با دروغ هر كاری را انجام دهند و به هر قیمتی در مسند قدرت بمانند. آقای وزیر چرا بیشتر از ۵ نفر از معاونان و مدیران كل را خارج از آموزش و پرورش آوردید؟ آیا آقای نعمت الهی خاك خورده وزارت بود؟ معاونان پشتیبانی و امور بین الملل چه وضعیتی داشتند؟ به خاطر دروغ گفتن مجبور شدم شیرازه گفتارم را عوض كنم. حق ملت ما این نیست.
وی افزود: به این ملت رحم كنید. این ملت شایسته این مسؤولان نیست. اگر نمی توانید كار را ول كنید. شما به فردی حكم هیئت مدیره دادید كه بر اساس گزارش سازمان بررسی متهم به فساد است. چند بار خدمت شما آمدم و گفتم كه اگر به دنبال درست شدن كشور هستید باید جایگاه فرهنگیان ارتقا یابد و فرهنگیان را قانع كنید. من برای دفاع از ملت قسم خوردم و به فردا هم فكری نمی كنم، اما بدانید آقای وزیر جایگاه شما این نیست كه الان هستید اگر غیر از این فكر می كنید از جایگاه خود دفاع كنید.
وقفچی در بخش دوم صحبتهای خود پس از توضیحات وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با عنایت به این كه شما گفتید فردی بدون استعلام از مراجع ذی ربط انتصاب نمی گردد بنده به شما می گویم فردی به نام مهران اعتمادی را بعنوان هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان منتصب كردید كه متهم به فساد است.
وی افزود: درباره این كه گفتید آقای نعمت اللهی ۷ تا ۱۲ شب كار می كند بنده به شما ۱۰ نیروی رسمی ۲۴ ساعته معرفی می كنم تا این گونه برای شما كار كنند. آقای نعمت اللهی از جایگاه قانونی در وزارت آموزش و پرورش برخوردار نبود كه چنین پست مهمی را بگیرد. حتی اگر آقای علی اصغری هم این وضعیت دارد اوضاع بدی است. باید از نیروی رسمی استفاده نماییم.
وقفچی مجدداً به مبحث جابجایی مدیر كل آموزش و پرورش زنجان اشاره و بیان كرد: چرا هیچ تذكری به این خانم ندادید و چرا برای او مراسم تودیع برگزار نكردید؟ آقای بطحائی شما امانتدار فرهنگیان هستید ولی مشخص نیست چرا افرادی را خارج از وزارتخانه آوردید.
پس از آخر صحبتهای وقفچی علی مطهری رئیس مجلس اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان زنجان در یادداشتی اعلام نموده كه برای جابجایی مدیر كل آموزش و پرورش این استان با وزیر هماهنگ بودند.
این صحبتها سبب شد كه وقفچی مجدداً پشت تربیون رود و توضیح دهد كه هیچ وقت این نمایندگان چنین حرفی را به او نگفتند كه اگر هم گفته باشند برپایه تكلیف شخصی خود عمل كرده و بحث وی زنجان نیست بلكه كل انتصابات كشور را گفته است.



1398/02/24
21:34:10
5.0 / 5
5202
تگهای خبر: آموزش , مجلس , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ