او هم نشین فرشته ها بود بازنشر شد

او هم نشین فرشته ها بود بازنشر شد

به گزارش پرسی بلاگ كتاب او همنشین فرشته ها بود اثر سعید روح افزا كه قبل از این برگزیده جایزه كتاب سال هم شده بود بازنشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، كتاب «ااو همنشین فرشته ها بود» اثر برگزیده بیست و هفتمین جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران كه از جانب سعید روح افزا نوشته شده است، در چارچوب مجموعه ای با عنوان «كتاب اندیشه» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
مجموعه «كتاب اندیشه» در ۱۱ عنوان به مبحث های گوناگون پرداخته است. این اثر هم با الهام از قصه های قرآنی حرف های تازه ای برای مخاطبان نوجوان دارد.
بر این اساس «شیطان» موضوعی است كه در كتاب «او همنشین فرشته ها بود» به آن پرداخته شده است. «تسلیم نشد»، «فریب كاری كرد»، «دار و دسته به راه انداخت»، «و شایسته مجازات شد» و «عذر نخواست» سرفصل های این كتاب اند كه حكایت گونه و داستانی روایت شده است.
در معرفی این كتاب آمده است: «در میدان زندگی می دویم تا زودتر برسیم، در حالیكه گاهی نمی دانیم در چه راهی گام گذاشته و به سمت كدام مقصد می رویم. كتاب حاضر از مجموعه «كتاب اندیشه» در مبحث خداشناسی تلاشی است هم برای ایجاد انگیزه تفكر در جهت خودشناسی و هم خداشناسی، و هم توضیح چگونگی حركت شایسته انسان به سمت خدا.»
«كتاب اندیشه» بهانه ای است برای فكر كردن و فهمیدن؛ برای «راه» و شناختن «مقصد». این مجموعه مباحث دینی را به زبانی ساده و روان بیان می كند تا زمینه ای برای عمیق تر شدن بینش نوجوانان فراهم آید.»
در بخشی از این كتاب هم می خوانیم: «آدم و حوا، دست در دست یكدیگر، از زیر شاخه های درختان عبور می كردند، میوه ای رنگارنگ و شیرین می خوردند، كنار جویبارها می نشستند و از آواز پرندگان لذت می بردند. در بهشت همه چیز برای آن دو فراهم بود. نه گرسنگی را احساس می كردند و نه از گرما آزار می دیدند. شیطان می دید كه آنها در آسایش به سر می برند و برای نعمت هایی كه دارند، شكرگزارند. از دیدن آنها به خشم می آمد و به آنها حسادت می ورزید. آنها را مسبب بدبختی خود می دانست. در وجودش غوغایی به پا بود. آرام نمی شد تا آدم و حوا را از چشم خدا بیندازد. او برای این كار قسم خورده بود و آرزو داشت به سوگندش عمل كند.»
این كتاب در چاپ پنجم با شمارگان ۵ هزار نسخه و قیمت ۵ هزار تومان از جانب كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان بازنشر شده است. پیشتر هم ۲۰ هزار نسخه از این كتاب به چاپ رسیده بود.

1398/02/21
14:42:49
5.0 / 5
4604
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ