اخبار نمایشگاه كتاب؛

نظر مدیر موزه دولتی تاریخ ادبیات روسیه درباره ی نمایشگاه کتاب تهران

نظر مدیر موزه دولتی تاریخ ادبیات روسیه درباره ی نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش پرسی بلاگ، مدیر موزه دولتی تاریخ ادبیات روسیه اظهار داشت: ابعاد نمایشگاه کتاب تهران تعجب آور است و این رویداد از بزرگ ترین نمایشگاه های کتاب است که تابحال دیده ام.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، دمیتری باک منتقد ادبی و مدیر موزه دولتی تاریخ ادبیات روسیه با اشاره به این که نخستین بار است به ایران آمده و از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرده، اظهار داشت: با وجود آنکه تا حالا بیش از ۱۰۰ نمایشگاه کتاب در کشورهای مختلف دیده ام، واقعا ابعاد نمایشگاه کتاب تهران تعجب آور است و به نظرم نمایشگاه کتاب تهران، جز بزرگ ترین نمایشگاه های کتاب است که تا حالا دیده ام.
وی اضافه کرد: متاسفانه با آثار نویسندگان معاصر ایرانی آشنایی چندانی ندارم اما در دانشگاه با بیشتر شاعران و نویسندگان کلاسیک و مشهور ایرانی نظیر خیام، حافظ، فردوسی، سعدی، مولوی و دیگر شخصیت های بزرگ ادبی ایرانی آشنا شدم.
باک در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به نظرم ادبیات و فرهنگ ایران و روسیه، بسیار به هم نزدیک است. در همین نمایشگاه جلسه ای بود که در مورد پوشکین نویسنده و شاعر مشهور روسیه صحبت کردیم که آثارش اقتباس هایی از آثار حافظ و حتی آیات قرآن داشت.
وی اظهار داشت: نمایشگاه کتاب روسیه در اواخر ماه آگوست و اوایل ماه سپتامبر (شهریور) در مسکو برگزار می گردد و جمهوری اسلامی ایران هر سال در این نمایشگاه حضور پررنگی دارد که بطور معمول هم غرفه بزرگی برپا می نماید. بسیار مشتاقم تا نویسندگان ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و با نویسندگان روس دیدار و گفت و گو داشته باشند.


منبع:

1403/02/24
11:19:49
5.0 / 5
274
تگهای خبر: آثار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ