در گفت وگو با پرسی بلاگ مطرح شد؛

نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند

نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند

به گزارش پرسی بلاگ، نویسنده ادبیات نوجوان نباید به دنبال حل مشکلات آنها باشد، بلکه باید مخاطب را با استعداد و توانمندی هایش آشنا کند تا کنش داشته باشد و خود حل مسئله کند.



نیلوفر مالک نویسنده و پژوهشگر ادبیات نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با رمان «صدای تاریکی» که توسط انتشارات سوره مهر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود، اظهار داشت: صدای تاریکی در رابطه با دختر نابینایی است که مادر ندارد و با پدرش زندگی می کند، از وقتی که مدرسه ها تعطیل شده است، احساس می کند یک نفر در خانه رفت و آمد می کند و می ترسد، این دختر می کوشد منطقی رفتار کند و بفهمد دلیل این مسئله چیست، در ادامه دختر گرفتار بحرانی می شود و حس می کند همه او را تنها گذاشته اند، زود خودش را پیدا می کند و به جنگ با مشکلاتش می رود.
وی اضافه کرد: کتاب یاد شده بزودی توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر خواهد شد. این کتاب مناسب رده سنی نوجوان ۱۷_۱۸ سال است. در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم عرضه خواهد شد.
مالک در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در صدای تاریکی تلاش کردم نوجوانی که توانمند نیست و عضوی از اعضای بدنش گرفتار مشکل است، بداند که نداشتن یک توانمندی سبب نشود در زندگی روحیه اش را ببازد بلکه توانایی های دیگرش را بشناسد و مشکلاتش را حل کند.
این نویسنده ادبیات نوجوان افزود: نوجوان امروز خیلی پخته و آگاه است. نویسنده در کتاب این گروه سنی نباید به دنبال حل مشکلات نوجوانان باشد، بلکه باید این مخاطب را با استعداد و توانمندی هایش آشنا کند تا کنش داشته باشد و بتواند حل مسئله کند.
وی اظهار داشت: سرقت در میدان صد و یکم، رؤیای بعدازظهر، جایی آن طرف پرچین و دخترخاله ها که پیش از این چاپ و روانه بازار نشر شده اند هم در نمایشگاه سی و پنجم عرضه خواهد شد. از بین کتاب هایی که برای نوجوان نوشته ام رؤیای بعدازظهر و سرقت در میدان صد و یکم با استقبال بیشتری مواجه گردید. هنوز هم که بچه ها می خوانند دوستش دارند.

1403/02/15
22:44:46
5.0 / 5
146
تگهای خبر: بازار , بین المللی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ