میرزاده خبر داد؛

بزرگداشت جواد محقق در همدان

بزرگداشت جواد محقق در همدان

به گزارش پرسی بلاگ، دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی اظهار داشت: بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می گردد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سیداحمد میرزاده دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی از بزرگداشت جواد محقق در همدان در روز ۱۳ اردیبهشت، همزمان با نقد و بررسی کتاب «این لحظه ها را دوست دارم» نوشته مریم زرنشان اطلاع داد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر کودکان و نوجوان رضوی سال جاری پانزدهمین دوره خویش را می گذراند، اظهار داشت: این دوره تفاوت های عمده ای با دوره های قبل دارد که همچون ی آن اجرای برنامه های استانی در خلال جشنواره است. در این خصوص سال جاری فرصتی برای شهرها و استانهای دیگر فراهم گردید تا اهالی ادبیات کودک و نوجوان در سایر نقاط کشور هم فرصت عرض ارادت به حضرت رضا (ع) را داشته باشند. در شهرهایی که به شکلی مرکزیتی در حوزه ادبیات کودک در کشور داشتند، نشست ها و برنامه هایی همچون محافل شعرخوانی اجرا می شود که قم، همدان، کرمان، شیراز و تهران از این جمله اند.
دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در ادامه اظهار داشت: در هر یک از این شهرها یک کتاب شعر کودک رضوی هم نقد و بررسی می شود. علاوه بر این، در اکثر این شهرها از یک چهره ی پیشکسوت شعر کودک و نوجوان رضوی هم تجلیل می شود. اولین برنامه در این حوزه در بیست و نهم فروردین ماه جاری در شهر مقدس قم که به شکلی مرکز ادبیات دینی کودک و نوجوان کشور به حساب می آید برگزار گردید. در این برنامه حدود بیست نفر از شاعران کودک و نوجوان قم این فرصت را داشتند که شعرهایی که در حوزه رضوی و با مضامین زیارت و ارادت به ساحت حضرت رضا (ع) سروده بودند را بخوانند.
میرزاده اظهار داشت: دو کتاب شعر با عنوان «آمدی در شهر ما گل کاشتی» سروده آقای علی باباخانی در رابطه با حضرت معصومه (ع) و کتاب «امام رضای مهربان» سروده آقای سید محمد مهاجرانی در این نشست نقد و بررسی گردید. از آقای محمد کاظم مزینانی پیشکسوت شعر و نوجوان هم در قم تجلیل شد. آقای مزینانی در دهه هفتاد، مجموعه های گوناگونی در حوزه شعر آیینی کودک و نوجوان داشتند و همینطور یکی از اولین کتب مستقل شعر کودک رضوی به نام هشت روز با امام هشتم هم سروده ایشان است. مشابه این برنامه را هم در روز ششم اردیبهشت در شهر کرمان خواهیم داشت که کتاب «کبوترها و آهوها» سروده ام در آن نقد و بررسی خواهد شد.
وی در انتها اظهار داشت: روز سیزدهم اردیبهشت هم در شهر همدان نقد و بررسی کتاب «این لحظه ها را دوست دارم» نوشته مریم زر نشان را با بزرگداشت جواد محقق خواهیم داشت. مراسمی با همین سبک هم در شیراز در نوزدهم و در تهران در بیست و سوم اردیبهشت برگزار می گردد. روز ۲۹ اردیبهشت هم اختتامیه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد برگزار می گردد.


منبع:

1403/02/03
14:45:10
5.0 / 5
153
تگهای خبر: جشنواره , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ