امروز پنجشنبه انجام می شود؛

برگزاری دومین همایش وحدت در سایه قدس در آنکارا

برگزاری دومین همایش وحدت در سایه قدس در آنکارا

به گزارش پرسی بلاگ، دومین همایش وحدت در سایه قدس امروز پنجشنبه ۱۶ فروردین توسط رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه در آنکارا برگزار می گردد.



در آستانه روز جهانی قدس و همزمان با مقاومت مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی، دومین همایش بزرگ «وحدت در سایه قدس» در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار می گردد.
در این همایش که با حضور فعالان فرهنگی و سیاسی، روسای احزاب، دیپلمات های خارجی مقیم ترکیه و اساتید دانشگاه ها همراه می باشد، پروفسور محمود اورل قلیچ رئیس موسسه فرهنگی سازمان کشورهای اسلامی (ارسیکا)، تمل کارامولااوغلو رهبر حزب سعادت و سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفیر آفریقای جنوبی در ترکیه سخنرانی می کنند.
سید قاسم ناظمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این همایش اظهار داشت: با عنایت به آن چه امروز ضد ملت فلسطین می گذرد و همینطور با استناد به خیزش بی سابقه جهانیان در رویارویی با جنایات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن ضد کودکان و زنان بیگناه در نوار غزه، وظیفه و مسئولیت مسلمانان و همه انسانهای آزاده جهان است که صدای واحد ملت فلسطین باشند.
وی ضمن اشاره به برگزاری موفق دور اول این همایش در سال گذشته، اضافه کرد: ما در مبحث فلسطین با دولت ترکیه مواضع خیلی نزدیکی داریم و ملت ترکیه هم در ماه های گذشته در صفوف اول اعتراضات سیاسی در دنیا بر ضد رژیم غاصب فلسطین قرار داشتند. این فضا را میتوان در اعلام آمادگی گروه های مختلف فرهنگی و سیاسی در ترکیه جهت شرکت در این همایش، به عینه مشاهده کرد.
رایزن فرهنگی ایران در ترکیه، با یادآوری نقش نخبگان در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: برگزاری همایش هایی از این دست می توانند به همپوشانی جهانی برای پشتیبانی از مردم فلسطین یاری رساند و ما با تهمیداتی که فراهم نموده ایم شاهد برگزاری متفاوت همایش سال جاری خواهیم بود.


منبع:

1403/01/16
17:20:24
5.0 / 5
144
تگهای خبر: شركت , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ