حاجی هاشمی مطرح كرد؛

صنعت گیم بدون اقتصاد راه به جایی نمی برد

صنعت گیم بدون اقتصاد راه به جایی نمی برد

به گزارش پرسی بلاگ، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: صنعت گیم به عنوان یک هنر، صنعت، رسانه و فناوری، بدون حوزه اقتصاد راه به جایی نمی برد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، آئین اختتامیه نهمین جشنواره بازی های کامپیوتری فجر، شامگاه امروز شنبه ۲۳ دی با حضور محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و تعدادی از مسؤولان فرهنگی، فعالان صنعتی گیم و تعدادی از بازی سازان در تالار وحدت اجرا شد.
حاجی هاشمی در این مراسم اظهار داشت: این مراسم اختتامیه جشنواره که بعد از ۴ سال وقفه انجام شد به صورتی تجلیل از بازی سازان و یک دورهمی دیگر بازی سازان است چونکه حوزه بازی های کامپیوتری یک حوزه مهجور است و چنین برنامه هایی حداقل کاری است که برای معرفی صنعت گیم انجام داد.
وی اضافه کرد: زمانی که می خواستیم برنامه ریزی مجددی بعد از ۴ سال وقفه برای جشنواره بازی های کامپیوتری فجر انجام دهیم به این نتیجه رسیدیم که صنعت گیم علاوه بر آنکه به یک رویداد فرهنگی نیاز دارد بلکه نیازمند یک رویداد اقتصادی و هم افزایی اقتصادیست و این هنر، صنعت رسانه و فناوری بدون حوزه اقتصاد، راه به جایی نمی برد.
دبیر نهمین جشنواره بازی های کامپیوتری فجر افزود: ما به این دوره از جشنواره، بخش سرمایه گذاری را اضافه کردیم و از اواخر بهار امسال مذاکراتی را با صندوق های سرمایه گذاری و ناشران انجام دادیم و تا به امروز سه پیش رویداد را برگزار کردیم که در ابتدا ۵۴ تیم ثبت نام کردند. برای پیش رویداد دوم، ۲۵ تیم برای سرمایه گذاران و ناشران ارائه خودرا انجام دادند و در نهایت پیش رویداد سوم، بامداد امروز در تالار وحدت انجام شد که امروز برگزیدگان نهایی بخش سرمایه گذاری آن معرفی می شود.
حاجی هاشمی در آخر اظهار داشت: ما می خواهیم بحث اقتصاد و فرهنگ را پیوند بزنیم و از این جهت همراهی خوبی را میان بازی سازان و صندوق های سرمایه گذاری را شاهد بودیم و بخش سرمایه گذاری جشنواره توانست جای خودرا باز کند و انشاالله سال آینده هم بخش سرمایه گذاری را در کنار جشنواره بازی های کامپیوتری فجر خواهیم داشت.

1402/10/24
08:43:15
5.0 / 5
212
تگهای خبر: جشنواره , صنعت , فناوری , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ