مهدیان پور مطرح كرد؛

قول ۲۰۰میلیاردتومانی وزیر ارشاد برای تکمیل کتابخانه مازندران

قول ۲۰۰میلیاردتومانی وزیر ارشاد برای تکمیل کتابخانه مازندران

به گزارش پرسی بلاگ، مدیرکل کتابخانه های مازندران در بازدید خبرنگاران از کتابخانه مرکزی استان مازندران اظهار داشت: وزیر فرهنگ در بازدید از این کتابخانه نبه پرداخت 200 میلیارد تومان جهت تکمیل آن تاکید داشتند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سکینه خاتون مهدیان پور مدیرکل کتابخانه های مازندران در بازدید خبرنگاران کتاب از ساختمان کتابخانه مرکزی استان مازندران اظهار داشت: از سال ۸۶ مبادرت به تأسیس کتابخانه مرکزی استان مازندران کردیم اما به دلیلهای مختلف این پروژه به انتها نرسیده است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مازندران درباره ی ابعاد پروژه این کتابخانه مرکزی اضافه کرد: برای این کتابخانه دو هزار متر زیر بنا و ۷۵۰ متر ساختمان در نظر گرفته شده است که تا به امروز ۷۰ درصد پروژه پیشرفت داشت، اما این بنا در زمانی طراحی شده که کتابخانه سنتی داشتیم و نیاز است که تغییراتی در ساخت آن ایجاد شود تا تمام شود.
وی با اشاره به این که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این کتابخانه نیمه تولید شده به پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل آن تاکید کرده است اضافه کرد: در صورت اختصاص این بودجه، کتابخانه مرکزی مازندران سال آینده شروع به کار می کند.
اسماعیلی اظهار داشت: هم اکنون ۱۲ کتابخانه در ساری و ۱۸ کتابخانه در بابل فعال می باشند و هیچ کدام از پروژه های کتابخانه های مرکزی تعطیل نشده است.
هیچ کدام از پروژه های کتابخانه های مرکزی متوقف نیست
مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این بازدید اظهار داشت: هم اکنون هیچ کدام از پروژه های کتابخانه های مرکزی متوقف نیست و همه فعال می باشند.
وی اضافه کرد: اولویت ساخت با کتابخانه مرکزی گیلان است و پس از آن کتابخانه هرمزگان تکمیل خواهدشد.
رمضانی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی خرم آباد نمونه خوبی از کتابخانه های مرکزی است، اضافه کرد: مدل طراحی کتابخانه مرکزی در ایران پیش رو است.
کتابخانه مرکزی مجموعه فرهنگی است که کارهای مختلفی با محوریت کتاب در آن به انجام می رسد، کتابخانه سهند آذربایجان شرقی هم همین خاصیت ها را دارد.
وی در آخر اضافه کرد: سعی شده فضای سنتی کتابخانه به سمت فضای به روز حرکت نماید. کتابخانه مرکزی بیشتر خدمات محور است و می تواند به ارائه تسهیلات به کتابداران، پیش رو باشد.


منبع:

1402/09/11
10:25:22
5.0 / 5
184
تگهای خبر: تولید , خدمات , طراحی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ