دكه نشریات؛

سومین شماره فصلنامه صنعت گل و گیاه منتشر گردید

سومین شماره فصلنامه صنعت گل و گیاه منتشر گردید

پرسی بلاگ: سومین شماره فصلنامه صنعت گل و گیاه، ویژه پاییز ۱۴۰۲ منتشر گردید و روی پیشخان مطبوعات آمد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سومین شماره فصلنامه صنعت گل و گیاه، ویژه پاییز ۱۴۰۲ اخیرا انتشار یافته و روی پیشخان مطبوعات آمده است. این مجله که از بهار ۱۴۰۲ در حال انتشار می باشد، دربرگیرنده چهار بخش گیاهان آپارتمانی، گل های شاخه بریده، فضای بیرونی و عمومی است.
بخش عمومی این شماره شامل «فاکتورهای سولاریزاسیون»، «معرفی انجمن تخصصی گل و گیاهان زینتی استان تهران»، «معیارهای دسته بندی گلدان های شاخه بریده»، «مصاحبه با حسن صفایی مقدم»، «معرفی مجلات برتر گل و گیاه در جهان»، «نمایشگاه های گل و گیاه جهان در نیمه دوم سال ۲۰۲۳» است.
فصلنامه صنعت گل و گیاه، در هر شماره به معرفی یکی از پیشکسوتان صنعت گل و گیاه می پردازد و در این شماره این بخش را به معرفی مجتبی خادم یکی از تولیدکنندگان صاحب نام گیاهان زینتی مختص کرده است.
بخش «شاخه بریده» مجله شامل «معرفی کتاب کاشت و پرورش رز شاخه بریده در مناطق مختلف جهان»، «نکات کلیدی برای برداشت و مراقبت از گل ها بعد از برداشت»، و «آفتابگردان، گل خورشید» است.
این مجله در مصاحبه با مدیرعامل تعاونی گل و گیاه رامسر، به بررسی وضعیت پرورش و بازار گل و گیاه پرداخته که در قسمت «گیاهان آپارتمانی» بخش سوم آن انتشار یافته است. سایر مقالات این بخش عبارتند از: «دیوار سبز و آخرین ترندهای آن»، «اصول نگهداری از میخک هندی»، «باغهای شیشه ای جاودان»، «کدهایی از جهان هستی»، و «تولید اولین گونه سیکلامن گل درشت دورنگ».
بخش «فضای بیرونی» با مقاله ای مفصل، مبحث راهکارهای کنترل عوامل زنده و غیر زنده خسارت زا به درختان چنار را پوشش داده است. «فضای سبز در مدارس» و «عدالت محیطی؛ جایگاه معلولین در طراحی فضای سبز شهری» سایر مقالات این بخش هستند.
با توجه به پایبندی این فصلنامه به دغدغه های زیست محیطی، هر شماره بخشی از مطالب خویش را به مقالاتی با رویکرد زیست محیطی اختصاص می دهد که همچون آن میتوان به «مخاطرات فوم گل و جایگزین های آنها» و «گلدان بایوپات، جایگزینی برای گلدان پلاستیکی» اشاره نمود.


منبع:

1402/08/10
14:51:40
5.0 / 5
217
تگهای خبر: بازار , تولید , صنعت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ