سردار ناظری خبر داد؛

ارائه هفت هزارعنوان کتاب درنمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت

ارائه هفت هزارعنوان کتاب درنمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت

به گزارش پرسی بلاگ، مدیر دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: در این دوره نمایشگاه بیشتر از ۱۰۰ ناشراز سراسرکشور بیش ازهفت هزار عنوان کتاب رادرقالب های متنوع برای سلیقه ها وسنین مختلف عرضه نموده اند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سردار علی ناظری مدیر دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان از شنبه ۱۵ مهر شروع به کار کرده و تا جمعه ۲۱ مهر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان همدان ادامه دارد. این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۲ در نوبت بامداد و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نوبت عصر، میزبان علاقه مندان است.
وی افزود: در این دوره از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، بیشتر از ۱۰۰ ناشر از سراسر کشور بیشتر از هفت هزار عنوان کتاب را در چارچوب های متنوع برای سلیقه ها و سنین مختلف عرضه نموده اند. تمامی ناشران شاخص و فعال این حوزه از استانهای مختلف کشور در این نمایشگاه حضور دارند که ازجمله آنها میتوان به انتشارات شهید کاظمی، سوره مهر، فاتحان، کتابستان معرفت، عروج، انقلاب اسلامی، معارف، ملک اعظم، قدر ولایت، شاهد، راه یار، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اشاره نمود.
سردار ناظری اضافه کرد: تابحال استقبال خوبی از جانب گروههای مختلف ازجمله دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و خانواده ها از این نمایشگاه صورت گرفته و پیشبینی می شود در ایام تعطیل پایان هفته، شاهد استقبال پرشورتری از جانب مخاطبان باشیم. میزان فروش هم تابحال خوب بوده و مطمئناً در ایام پیش رو افزایش هم خواهد داشت.
مدیر دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: نشست های نمایشگاه با نگاههای علمی، اجتماعی و فرهنگی طراحی و برنامه ریزی شد که ازجمله آنها میتوان به نشست های آفرینش های ادبی در حوزه کودک و نوجوان، از خاطره تا داستان و نقش دفاع مقدس در توسعه فرهنگی کشور اشاره نمود. یکی از برنامه های ویژه نمایشگاه، نشست نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با نگاهی به زندگی مرضیه دباغ بود که با استقبال خوبی از جانب مخاطبان روبه رو شد. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیاناتشان از این بانو بعنوان الگو یاد کرده اند. از دیگر برنامه های ویژه نمایشگاه، میتوان به نشست های روایت گری دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با حضور یکی از فرماندهان تیپ فاطمیون و همینطور ام البنین حسینی؛ همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون اشاره نمود. کتاب پرارزش خاتون و قوماندان که به تقریظ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم مزین شده، روایت زندگی ام البنین حسینی است.
سردار علی ناظری اضافه کرد: این رویداد با پوشش گسترده ای از جانب صدا و سیمای مرکز همدان همراه بوده و تمامی نشست ها و رویدادهای نمایشگاه به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز همدان پخش می شود. مدیریت، طراحی و هماهنگی امور در ارتباط با برگزاری این رویداد، برعهده سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج است. سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به شکلی میزبان این رویداد است و امور پشتیبانی و رفاهی را هم برعهده دارد. سازوکار فنی، اجرایی و استانداردسازی نمایشگاه را خانه کتاب و ادبیات ایران با تجربه ای پرارزش در زمینه برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، عهده دار است. همینطور طراحی، اجرا و مدیریت نشست ها و اموری همچون ارزیابی و نظرسنجی هم با همکاری مجمع ناشران دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به انجام می رسد.


منبع:

1402/07/21
14:12:32
5.0 / 5
232
تگهای خبر: آثار , اجتماعی , بین المللی , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ