در مراسم رونمایی از كتاب مطرح شد؛

هاشمی طبا: دوست دارم داستانم مبتنی بر حقیقت باشد

هاشمی طبا: دوست دارم داستانم مبتنی بر حقیقت باشد

به گزارش پرسی بلاگ، نویسنده کتاب شاهزاده اظهار داشت: دوست دارم وقتی داستانی می نویسم مبتنی بر حقیقت باشد. در شرح وقایع حقیقت را در نظر می گیرم. نه اغراق می کنم و نه کمتر از آنرا بیان می کنم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مراسم رونمایی از رمان «شاهزاده» نوشته میثم هاشمی طبا در مجموعه دیدار برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم میثم هاشمی طبا اظهار داشت: زمانیکه تصمیم به نگارش کتاب گرفتم. یک شخصیت به اسم زبیده طراحی کردم و بعد با این شخصیت همراه شدم. مثل شخصی بودم که در فضایی مه آلود راه می رود و حتی قادر نیست یک متر جلوتر را ببیند و تک تک شخصیت ها در ادامه خودشان را به من معرفی کردند و من تنها کاری که می کردم برای آنها اسم انتخاب می کردم. حتی دیالوگ ها هم چیزهایی بود که خود آنها در عالم خیال به من می گفتند. در آخر چند پایان نوشتم که هیچ کدام را دوست نداشتم و زمانی رسید که اصطلاحاً ذهن من قفل کرد و نوشتن کتاب را رها کردم. حدوداً یکی دو ماه گذشت و یک روز که سرکار بودم، اتفاقی افتاد و حال من را دگرگون کرد و همان جا جرقه ای شد به جهت اینکه یک پایان دلنشین برای این کتاب پیدا کنم.
وی افزود: اگر معمار نبودم نمی توانستم این کتاب را بنویسم. زمانیکه نخستین بار به گنبد سلطانیه زنجان رفتم، وقتی مجموعه ای به آن عظمت را دیدم، گنبد فیروزه ای رنگ آن که یکی از بزرگترین گنبدهای جهان هست مرا مجذوب کرد. ساعت ها مبهوت عظمت معماری آن فضا بودم. در عالم خیال حضور سربازان، پادشاهان و کسانی که در آن دوره زندگی می کردند را احساس کردم. حضور در قلعه رود خان، قلعه بابک در آذربایجان شرقی و حتی قلعه حسن صباح که آمیخته با افسانه است طی سال ها به من کمک کرد، دوست دارم وقتی داستانی می نویسم مبتنی بر حقیقت باشد. در شرح وقایع حقیقت را در نظر می گیرم. نه اغراق می کنم و نه کمتر از آنرا بیان می کنم.
نویسنده «شاهزاده» اضافه کرد: من با کلمه کلمه این قصه زندگی کردم. لحظه هایی که تلخ بوده حالم بد شده، لحظه هایی که شیرین بوده با آن لبخند زدم و لحظه هایی که عاشقانه بوده دلم لرزیده است. در این کتاب عطار نیشابوری را با قوه تخیل خودم وارد کردم. در ارتباط با مرگ عطار داستان های زیادی وجود دارد که بعضی از آن آمیخته با افسانه است و من هم افسانه خودم را در ارتباط با مرگ عطار نیشابوری در این کتاب آوردم. یکی از شخصیت هایی که در این کتاب با افتخار از آن یاد کردم جلال الدین خوارزمشاه است.
در پایان سید مصطفی هاشمی طبا از میهمان این مراسم اظهار داشت: کتاب «شاهزاده» را پیش از چاپ خواندم و میثم را به چاپ آن تشویق کردم. چند نظریه کوچک هم در رابطه با آن دادم. برای من مهم می باشد که آدم ها استعدادهای خودشان را پرورش بدهند. مطالعات من می گوید سبک نویسندگی به هر نویسنده به مرور الهام می شود. اما لازمه آن اینست که هر نویسنده سبک های زیادی را مطالعه کرده باشد. رمان هایی که در طول تاریخ توسط نویسندگان بزرگ نوشته شده، مشحون از هنر، توانایی و قدرت است. اساسا استعداد هم دراین میان نقش پررنگی دارد. به نظر من تجربه مطالعات ادبیات جهان برای کسی که پا در نویسندگی می گذارد مهم می باشد.

1402/07/03
08:27:02
5.0 / 5
247
تگهای خبر: طراحی , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ