رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا عنوان كرد:

کمک بسیار جوامع محلی برای جمع آوری سنبل آبی در تالاب انزلی

کمک بسیار جوامع محلی برای جمع آوری سنبل آبی در تالاب انزلی

به گزارش پرسی بلاگ، از گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا اظهار داشت: همکاری جوامع محلی برای بهبود وضعیت تالاب انزلی ارتقا یافته است.


رامین آقایی در گفت و گو با ایسنا از ارتقای همراهی جوامع محلی برای بهبود وضعیت تالاب انزلی اطلاع داد و اظهار نمود: یکی از دغدغه های مهم زیست محیطی تالاب انزلی، وجود سنبل آبی است که جوامع محلی در جمع آوری آن بسیار کمک می کنند.
وی ادامه داد: سنبل آبی صدمه زیادی به اقتصاد جوامع محلی بخصوص حاشیه نشینان تالاب انزلی وارد می نماید.
آقایی افزود: از آنجاییکه صومعه سرا شهرستان اول استان در برخورداری از جمعیت گاومیش است، دامداران برای پیشگیری از خسارت روز افزون سنبل آبی به اقتصادشان محافظت از محیط زیست و مشارکت در جمع آوری این اهریمن بنفش را در اولویت کاری خود قرار داده اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا تصریح کرد: جوامع محلی علاوه بر جمع آوری سنبل آبی در مقابله با شکارهای غیرمجاز هم همکاری موثری دارند و هرکجا که شکارچی غیرمجازی را درحال تخلف ببیند، فورا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع می دهند و این امر رویای شکارچیان غیر مجاز را در صومعه سرا به کابوس تبدیل نموده است.
وی خاطرنشان کرد: زیستگاه های صومعه سرا معمولاً محل عبور پرندگان مهاجر هستند و پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی از این منطقه عبور می کنند و بنابراین تلاش می نماییم تا محلی امن برای فرودهای موقتی این میهمانان زیبا در شهرستان فراهم نماییم.
آقایی همچون پرندگان مورد طمع شکارچیان را خوتکاهای پرسفید، طاووسک، قرقاول و... دانست و اظهار داشت: اینروزها به صورت موردی شاهد حضور خوتکاهای پرسفید هستیم و جمعیت فرود این پرندگان پارسال هم مطلوب بوده است.




منبع:

1402/04/31
18:11:59
5.0 / 5
245
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ