یك مورد رسانه ای؛

فاکتورهایی که به اسم فعالیت سیاسی در جزایر آفتابگیر خرج می شوند

فاکتورهایی که به اسم فعالیت سیاسی در جزایر آفتابگیر خرج می شوند

به گزارش پرسی بلاگ، شاید بتوان پاسخ سوال این فرد را با نشان دادن عامل های خوش گذرانی و عیش ونوش های روزهای اخیر شاهزاده داد. فاکتورهایی که به اسم پشتیبانی از جریان ضد ایران صادر می شوند اما...



گروه فرهنگ و ادب: کلیدواژه های «منشور همبستگی»، «اپوزیسیون» و «ائتلاف» با استفاده از دروغ های بعد از فوت مهسا امینی، چهل و سه روز بعد از جریان اغتشاشات کشور شکل گرفت و اپوزیسیون ضدایرانی شاید توانست قدرت های غرب را فریب دهد اما طولی نکشید عیارش مشخص شد و مثل خیلی انتخابهای دیگر کنار گذاشته شد.
در رأس این اپوزیسیون یک خبرنگار و چند بازیگر فراری، حضور داشتند و تمامی رسانه های لندن نشین سعودی هم که به خط بودند تا مأموریت های ضد ایرانی خویش را انجام دهند. لیدر خود خوانده اپوزیسیون هم رضا پهلوی بود که این دفعه هم با شکست برنامه ها و طراحی های انجام شده، ناکام ماند. ازاین رو بد نیست با عنایت به ضعیف بودن حافظه تاریخی اپوزیسیون و طرفدارانش مروری به اتفاقات اخیر و البته گردش و عیاشی های رضا پهلوی به نام مبارزه و جلب حمایت برای دشمنی با ایران داشته باشیم.
از ابتدای شروع این جریانات اختلافات زیادی را همچون بلند شدن پرچم گروههای مجاهدین خلق تا طرفداری از گروههای همجنس گرا و پهلوی ؛ با هدف مشترک آشوب و تجزیه ایران بودیم. حامد اسماعیلیون یکی از مهره های دیگر این ائتلاف، نخستین نفری بود که از اپوزیسیون معروف به همبستگی اعلام کناره گیری کرد. اما دلایلی که اسماعیلیون بعد از جدایی اعلام نمود جالب بود و باید به آن توجه کرد. چون یکی از علل اصلی جدایی خود از منشور همبستگی را دیکتاتوری ربع پهلوی و ناراحتی از عدم مشخص بودن سهم جریانات قومی و تجزیه طلب بیان کرد. بعد از اسماعیلیون؛ نازنین بنیادی دیگر مهره اپوزیسیون بود که سوخت و با غیرفعال کردن حساب توئیتر خود از این ائتلاف جدا شد.
نیاز به یادآوری نیست این جماعت در تمام چهار دهه گذشته ده ها مدل شورا، مجمع، ائتلاف و جریان به راه انداخته اند اما این اتحادها یا ائتلاف ها بعد از مدت کوتاهی از هم پاشیده اند و حتی بین خود عناصر اصلی شان هم وحدت وجود ندارد. ازاین رو راه افتادن شعارهایی مانند «زن، زندگی، آزادی» جز همراهی و سازماندهی یک اقلیت دستاورد دیگری نداشته و کف های روی آب دریا هستند که به اصطلاح برای خدمت رسانی به جریان متمرکز ضدایران، تاریخ مصرف دارند. قبل از مرور قصه مان بد نیست مطالبی را که پیشتر در تحلیل فعالیتهای رسانه ای دشمنان ایران در مهر انتشار یافته اند و می توانند در مطالعه رسانه ای ماجرا یاری رسان باشند، مرور کنیم: * «پیشینه های کودتای ۲۸ مرداد ۳۲/ همه چیز از ملی شدن نفت شروع شد» * « نقش BBC و رسانه های آمریکا در کودتا/ چرا همیشه به انگلیس شک داریم؟» * «دروغ در لباس حقیقت / بررسی سندروم استکهلم و ویتنام در ایران و آمریکا» * «چرا سازمان های خبری این همه دنبال سیاهی ها هستند؟» * «شهرت طلبی به علت کمبود محبت است» * «پیگیری اخبارِ سلبریتی ها و تروریست ها چگونه ما را بدبخت می کند؟» * موساد هم دروغ های اپوزیسیون را باور نکرد
با برهم خوردن نقشه های اپوزیسیون، حمایت کشورهای غربی هم از دست رفت. همان گونه که بدیهی است این جریان بدون حمایت و تأمین مالی غرب توانی برای ادامه و مبارزه با ایران ندارد. کشورهای غربی با تصور این که اپوزیسیون توان بسیج مخالفان را در داخل ایران دارد از آن حمایت کرده اما فراخوان های کم رمق آنها حتی در خارج از ایران، امیدهای غرب را هم نامید کرد. به همین خاطر سرمایه گذاری های قدرت های غربی سمت و سویی دیگر پیدا کرد و حالا دیگر حاضر به شرط بندی روی مهره های سوخته و قدیمی شده اپوزیسیون نیستند.
رضا پهلوی هم بعد از ناکامی جدیدی، به سفرهای شخصی دوره گردی روی آورد که البته سرآغاز این سفرها، سرزمین های اشغالی بود. عدم تقسیم منابع جدید مالی اختصاص یافته از جانب موساد به براندازان یکی از همین شکست ها برای غربی هاست. به بیان ساده تر استغاثه های ربع پهلوی به دیوار ندبه هم جواب نداد و موساد دروغ های اپوزیسیون را باور نکرد.
حاصل این شکست ها تنهایی ربع پهلوی بود؛ و شاید همین شکست ها بود که او را بر آن داشت کارزاری برای پشتیبانی از خود در فضای مجازی تشکیل دهد. باآنکه تمامی مهره های خویش را برای این کارزار به کار گرفت، اما با گذشت چندین ماه تنها توانست ۸ هزار نفر را با خود همراه کند. یکی دیگر از حربه هایی که اپوزیسیون شکست خورده برای نمایش حمایت دروغین به کار گرفت، پیام مشترکی بود که اعضای اپوزیسیون برای تبریک سال نو میلادی به صورت مشترک منتشر نمودند و در آن خبر از پایان جمهوری اسلامی دادند اما این پیام هم توانست ذهن معدودی را منحرف و مشغول سازد. چون به خلاف پمپاژ خبری رسانه های صهیونیست و لندنی، این پیام هم سبب باور و پذیرش این اتحاد دروغین نشد.

* به اسم فعالیت اپوزیسیونی، به کام شاهزاده و عیش ونوشش
یکی دیگر از فعالیتهای ربع پهلوی در چندماه اخیر سفرهای به اصطلاح کاری برای جلب حمایت کشورهای مختلف بود. اما خروجی این سفرها تصاویر آقای شاهزاده در سواحل مختلف و عیش ونوش هایش به اسم سفر کاری بود. بدین سان رهبر خودخوانده جریان اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران به جای جلب حمایت، به شکل جدی در عروسی ها و جشن های مختلف حضور پیدا کرد. جالب آن که رسانه های لندنی و وابسته به قدرت های غربی و منطقه ای، هم تلاش کردند فعالیتهای پرشور پهلوی را پوشش داده و روغن ریخته را نذر امامزاده کنند؛ به این صورت که سفرها و ساحل گردی های شاهزاده را مهم جلوه دهند.
از رضا پهلوی که نمی توان توقع دادن پاسخ چنین سوالی را داشت اما شاید بتوان پاسخ سوال این فرد را با نشان دادن عامل های خوش گذرانی و عیش ونوش های روزهای اخیر شاهزاده داد. فاکتورهایی که به اسم پشتیبانی از جریان ضد ایران صادر می شوند اما محل اصلی خرج شان جزایر خوش آب وهوا و آفتابگیر تابستانی است. یکی از این سفرهای یاد شده، سفر به جزیره «نکر» بود که بنابر اعلام رسانه های غربی، برای انجام آن، ریچارد برانسون کارآفرین بریتانیایی شخصاً از رضا پهلوی دعوت کرده بود برای گفتگو در رابطه با سیاست، فرصت های سرمایه گذاری در ایران و پشتیبانی از اپوزیسیون مهمانش شود. اما کمی بعد اعلام گردید جزیره نکر شخصی بوده و رفت و آمد به آن با پرداخت هزینه های اقامت، برای همه بلامانع است. هزینه یک شب اجاره کل این جزیره بالغ بر ۱۵۰ هزار دلار است و البته بدیهی است این مبلغ برای فردی که سرمایه های مردم ایران سال ها پیش توسط پدرش از کشور خارج شده، به اصطلاح پولی نیست.
نکته جالب توجه دیگر در رابطه با ائتلاف اپوزیسیون غربی ها اینست که بعد از پا پس کشیدن مهره های به ظاهر اصلی، غرب برای ثمر دادن درخت خشکیده این جریان، رو به پشتیبانی از منافقین آورد. ظاهراً از نگاه قدرت های غربی منافقین و گروهک کومله جریانات قدرتمند مخالف جمهوری اسلامی و قابل سرمایه گذاری هستند. ظرفیت جاسوسی منافقین در این حوزه برای به چشم آمدن بی تأثیر نبوده است.
یکی دیگر از نکات جالب توجه که در ایام گذشته شاهدش بودیم، افشاگری یکی از طرفداران پروپاقرص اپوزیسیون ربع پهلوی است؛ طرفداری که فریب ظواهر ائتلاف را خورده بود و در ایام پر التهاب کشور، ساخت کوکتل مولوتف و تخریب را به شهروندان آموزش می داد. یار روز گذشته رضا پهلوی و منکر امروزش امروز یک سوال از او دارد؛ اینکه سه هزار میلیارد بودجه دریافت شده از غرب برای ثمر دادن اپوزیسیون چه شد؟ و چرا این ائتلاف به جایی نرسید؟
از رضا پهلوی که نمی توان توقع دادن پاسخ چنین سوالی را داشت اما شاید بتوان پاسخ سوال این فرد را با نشان دادن عامل های خوش گذرانی و عیش ونوش های روزهای اخیر شاهزاده داد. فاکتورهایی که به اسم پشتیبانی از جریان ضد ایران صادر می شوند اما محل اصلی خرج شان جزایر خوش آب وهوا و آفتابگیر تابستانی است.

1402/04/25
13:12:43
5.0 / 5
272
تگهای خبر: آموزش , طراحی , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ