مدیرعامل سازمان حمل و نقل تهران خبر داد

شروع عملیات راه اندازی ۲۸ پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار خودرو در پایتخت

شروع عملیات راه اندازی ۲۸ پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار خودرو در پایتخت

به گزارش پرسی بلاگ، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار داشت: هم اکنون، 24 پارکینگ طبقاتی عمومی شهرداری در تهران وجود دارد که به هیچ عنوان پاسخگوی کمبود فضای پارک خودرو ها نیست.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سید مجتبی شفیعی با اعلان اینکه عملیات اجرائی پروژه توسعه پارکینگ های طبقاتی تهران شروع شده است، اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، تعداد پارکینگ های طبقاتی عمومی، ظرف کمتر از دو سال، بیش از دو برابر می شود و تعداد آنها از مجموع ۲۴ پارکینگ فعلی به ۵۲ مجموعه پارکینگ عمومی بیشتر می شود.
وی با اشاره به این که کمبود جایِ پارک همچون عواملی است که با اِشغال سطح معابر، جریان ترافیک را تحت تأثیر قرار می دهد، اظهار داشت: ایجاد و تامین پارکینگ مورد نیاز شهروندان بوسیله آزادسازی قسمتی از معابر می تواند در بهبود وضعیت جریان عبور و مرور در معابر شهری و کاهش تأخیرهای ترافیکی مؤثر باشد.
شفیعی با اشاره به مفاد شیوه نامه پارکینگ محله ای و مصوبات قانونی حاکم، اظهار داشت: برمبنای توافقات انجام شده بین سازمان حمل و نقل و ترافیک با شهرداری های مناطق ۲۲ گانه و بخش های دیگر خارج از شهرداری تهران، در مورد طراحی و ساخت ۲۸ مجموعه در مناطق مختلف توافق شده که با تکمیل و بهره برداری از آنها، حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ فضای جدید پارک غیر حاشیه ای به ظرفیت موجود پارک خودرو افزوده خواهد شد.
وی در رابطه با موقعیت جغرافیایی این پارکینگ ها در سطح مناطق ۲۲ گانه، عنوان کرد: ساخت ۵ پارکینگ در مناطق ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ شروع شده و ۱۱ قطعه زمین نیز در مناطق ۱، ۲، ۶، ۷، ۹، ۱۰ و ۱۲ برای ساخت پارکینگ در دست طراحی است و ۱۲ قطعه زمین دیگر در مناطق ۲، ۳، ۶، ۸، ۱۳، ۱۶، ۱۷ و ۲۲ در مرحله مطالعه و توافق زمین برای ساخت قرار دارند که از این ۲۸ مجموعه، حداقل ۳ مجموعه بصورت مکانیزه اجرا خواهد شد.
شفیعی در ارتباط با مزایای توسعه پارکینگ های طبقاتی مکانیزه نیز توضیح داد: انتقال خودکار خودرو ها، استفاده بهینه از فضای حداقلی برای پارک خودرو ها، امکان استفاده از ارتفاعات بالاتر و فضای زیرزمینی در تامین جای پارک، حذف مسیرهای عبوری بین طبقات مثل رمپ ها و لوپ ها، افزایش سطح ایمنی راننده و سرنشینان خودرو و عدم وقوع تصادفات احتمالی همچون مزیت های گسترش پارکینگ های طبقاتی مکانیزه محسوب می شوند.
وی با اعلان اینکه راه اندازی پارکینگ های غیر حاشیه ای در وضعیت فعلی که کسری پارکینگ در سطح شهر بسیار جدی است از اهمیت مضاعف برخوردار است، اشاره کرد: این اقدام یکی از راهکارهای مؤثر در آزادسازی ظرفیت تسهیلات عبوری و بهبود جریان ترافیک در سطح معابر شمرده می شود که آنرا در دستور کار قرار داده ایم.
طبق گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک در خاتمه از عموم شهروندان درخواست نمود که در سفرهای داخل شهری خود تا جای ممکن از وسایل نقلیه عمومی بجای وسیله نقلیه شخصی بهره گیرند چونکه سهم زیاد خودرو های تک سرنشین از عوامل افزایش آلودگی هوا و تشدید مشکلات ترافیکی شهر تهران محسوب می شوند.




منبع:

1402/04/24
10:50:48
5.0 / 5
966
تگهای خبر: ترافیك , حمل و نقل , شهرداری , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ