اسماعیلی مطرح كرد؛

ایران برنامه های مشترک فرهنگی و هنری با کرواسی خواهد داشت

ایران برنامه های مشترک فرهنگی و هنری با کرواسی خواهد داشت

به گزارش پرسی بلاگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نگاه ما به کرواسی نگاه به یک کشور دوست است و با عنایت به ارتباط خوب فرهنگی بین دو کشور، از هر گونه برنامه فرهنگی و هنری مشترک بین ایران و کرواسی استقبال می نماییم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز چهارشنبه ۲۱ تیر در دیدار با سفیر کرواسی در ایران ضمن اشاره به علاقه مردم و مقامات کرواسی برای برقراری روابط سیاسی و فرهنگی با ایران، اظهار داشت: ما مردم ایران هم نسبت به کرواسی نگاهی دوستانه داریم و در دولت و وزارت فرهنگ هم برای افزایش مراودات فرهنگی و هنری آمادگی کامل وجود دارد.
وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات آمادگی لازم برای توسعه روابط فرهنگی و اجرای پروژه های در ارتباط با این حوزه در هر دو کشور را دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اولویت برگزاری پروژه فرهنگی کرواسی در ایران با دانشگاه تهران است، افزود: این مورد را از راه رئیس این دانشگاه پیگیری خواهم کرد تا در نخستین فرصت پروژه های فرهنگی بین دو کشور صورت گیرد.
اسماعیلی به امکان اجرای سمفونی های مشترک بین دو کشور اشاره نمود و اضافه کرد: برنامه ریزی برای اجرای پروژه های مشترک موسیقایی هم از راه بنیاد رودکی صورت خواهد گرفت و وزارت فرهنگ برای برگزاری کنسرتهای مشترک ارکستر ملی در هر دو کشور پیگیری های لازم را می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت تعمیق و توسعه روابط فرهنگی هنری دو کشور ایران و کرواسی اظهار داشت: آماده توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور هستیم و هیچ محدودیت و منعی در این حوزه وجود ندارد. ما کرواسی را جز کشورهای دوست ایران می دانیم و نسبت به این مساله با نگرش مثبت نگاه می نماییم.
مردم کرواسی ریشه ایرانی دارند
دراگو اشتامبوک سفیر کرواسی در ایران هم در این نشست با بیان اینکه کرواسی و ایران روابط فرهنگی بسیار خوبی دارند، اظهار داشت: بر این باوریم ما مردم کرواسی ریشه ایرانی داریم و این نظریه بین روشنفکران کشور کرواسی بسیار قوت دارد.
وی اضافه کرد: کرواتس ها نامی ایرانی است که مردم کرواسی به این مساله اعتقاد دارند و نام اصلی ماست و از ایران نشأت گرفته است. مردم کرواسی تنها ملتی در اروپا هستند که رهبران خویش را با کلمه پان توصیف می کنند که از نظر تاریخی به معنای رهبر و محافظ است.
وی ضمن اشاره به طراحی یک پروژه مهم در مورد پیوندهای تاریخی دو کشور، اظهار داشت: کشور کرواسی پایان سال ۲۰۲۰ میلادی در نظر داشت که پروژه فرهنگی ارتباطات تاریخی بین ایران و کرواسی را اجرا نماید. حتی دانشگاه تهران برای اجرای این پروژه قول همکاری به مسؤلان کشور کرواسی داده بود. اما به خاطر انتشار کرونا این کار انجام نشد و سال قبل یک توافق نامه فرهنگی بین دو طرف به امضا رسید.
اشتامبوک از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا برای اجرای این پروژه و برقراری روابط لازم بین دو کشور و مسؤلان دانشگاه تهران تمهیدات لازم را فراهم آورد.


منبع:

1402/04/23
17:11:56
5.0 / 5
261
تگهای خبر: طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ