سلیمانی مطرح كرد؛

نهادهای دولتی و مردمی در عرصه محصولات حجاب به فهم مشترک برسند

نهادهای دولتی و مردمی در عرصه محصولات حجاب به فهم مشترک برسند

به گزارش پرسی بلاگ، رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب اظهار داشت: حرف ما با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اتحادیه پوشاک تهران یکی است اما نتوانسته ایم به فهم مشترک برسیم.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، اولین نمایشگاه پوشاک ایرانی-اسلامی عصر امروز چهارشنبه ۲۱ تیر با حضور امیدی رییس نمایشگاه، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی، اسدالله سلیمانی رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب، مریم اردبیلی مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران و تعدادی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی شد.
حمیدرضا امیدی رییس نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی هدی اظهار داشت: این نمایشگاه نخستین باری است که با همکاری امور بانوان شهرداری تهران برگزار شده است و قرار شده تا شاهد برگزاری آن بصورت فصلی باشیم. در این دوره از نمایشگاه ۵۶ تولیدکننده محصولات حجاب به همراه ۲۵ بانوی توانمند حضور دارند.
وی اضافه کرد: تلاش نموده ایم با شهرداری چنین نمایشگاهی را با هزینه غرفه مناسب و برای غرفه داران در اختیارشان بگذاریم تا هزینه هایشان کم شود و محصولات شأن را با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف در اختیار مشتریان قرار دهند. ان شاءالله نمایشگاه پربار و با حمایت مسئولان شاهد باشیم.
در ادامه مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران اظهار داشت: مجموعه انجمن حجاب کشور تلاش کردند تا محصولات در خور شانی را در این نمایشگاه عرضه کنند و خانم های تولیدکننده که در این دوره حضور دارند مایه افتخار است همین طور ما سالانه دو بار نمایشگاهی در بوستان گفتگو برگزار می کردیم و سهم جدی در نمایشگاه عفاف و حجاب داشتیم اما در نظرمان کافی نبود. چونکه باید تمرکز ویژه ای در این زمینه انجام دهیم به همین جهت روز عفاف و حجاب را فرصتی ویژه در نظر گرفتیم تا چنین نمایشگاهی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار کردیم.
وی اضافه کرد: یکی از خلاءهای جدی داستان پوشاک ایرانی اسلامی با وجود تلاش تولیدکنندگان، عرضه محصولات و فرصت برای معرفی آن بود که امیدوار هستم با برگزاری چنین نمایشگاه هایی بتوانیم این مساله خلاء را حل نماییم و البته تجربه خوبی محقق شده که امیدوار هستم این تجربه با انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب تکرار شود.
وی اضافه کرد: نمایشگاه هدی دارای یک تم دخترانه ای است که در حد قابل توجهی محصولات متنوعی برای دختران کشورمان دارد چونکه دختران ما در دوران نوجوانی اول شأن در عرصه پوشاک گرفتار یک خلاء هستند بین پوشاک دخترانه و زنانه. یک خلائی وجود دارد که اشکالات زیادی را در عرصه پوشاک ایرانی اسلامی به وجود آورده که امیدواریم نمایشگاه سهم خوبی برای عرضه محصولات دخترانه داشته باشد.
در ادامه سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: نمایشگاه پوشاک یک راهکار موقت و در این شرایط خاص قابل تقدیر است و می تواند سبب بهبود کسب وکار در عرصه پوشاک سالم، ارزان و عفیفانه باشد.
وی اضافه کرد: بنظر می رسد انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب متولی و پیشقراول مقاومت فرهنگی هستند، ما آنها را تولیدکننده کالای اصیل ایرانی و سرداران و افسران اصلی مقاومت حوزه پوشاک می دانیم. دولت و مجموعه نهادهای عمومی بسترساز و تسهیلگر این شرایط است و البته انجمن باید بتواند با حجم تولید و قدرت نفوذ در بازار ارتباط خوبی را برقرار کند که البته حتما می تواند کارآمدتر از امروز باشد. اتحادیه در دوره ی جدید باید هم و غمش به حجاب و کالای در این زمینه باشد، اگر در روزگاری اولویت سوم و چهارمش بوده باید تبدیل به اولویت اول باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی در ادامه اظهار داشت: یکی از گلایه های اصلی ما شبکه مالی و نظام بانکی کشور است. متأسفانه بانکها عملکردی دارند که همه را می گیرد. اما خبر خوشی را به شما تولیدکنندگان می دهم در خصوص این که تفاهم نامه ای امضا کرده ایم تا برمبنای آن ۳۰ میلیارد تومان برای تولیدکنندگان حجاب در قالب وام های قرض الحسنه اختصاص خواهد داشت. بر این اساس شما تولیدکنندگان واجد شرایط می توانید با ثبت نام در سامانه طراحان از این امکان مالی بهره مند باشید. ما در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور هیچ منابع مالی نداریم حتی کارگروه، ردیف بودجه ای برای اداره خود هم ندارد، اهتمام کرده ایم این مهم را در برنامه هفتم توسعه مرتفع نماییم.
در ادامه اسدالله سلیمانی رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب اظهار داشت: امیدواریم ادامه دهنده راه گوهرشاد باشیم. حرف های ما با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اتحادیه پوشاک تهران یکی است اما نتوانسته ایم به فهم مشترک برسیم که اگر رسیده بودیم وضع مان این نبود.
وی اضافه کرد: اگر بخواهم از رنج های ۹ ساله فعالیت انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب برایتان بگویم حرف بسیار است ما در این سال ها برمبنای نیاز روز جامعه در عرصه عفاف و حجاب فعالیت نموده ایم زمانی که مردم بدنبال پوشش مناسب بودند این انجمن افتتاح شد و ما انجمن را با ۹ نفر شروع کردیم و امروز تعداد اعضای انجمن به ۳۵۰ نفر رسیده است. ما علاوه بر این که در تولید محصولات حجاب اقداماتی کرده ایم شاهد اجرا در کارها و کارهای بزرگ تری همچون برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب پس از انقلاب به عنوان نخستین نمایشگاه بودیم در این سال ها نمایشگاه های بزرگی را برگزار کردیم هم نمایشگاه عفاف و حجاب در درون نمایشگاه قرآن آخرین فعالیت ما بود که توانستیم محصولات مناسبی را در عرصه عفاف و حجاب در اختیار مخاطبان مان قرار دهیم.
رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در آخر سخنانش اظهار داشت: باز شدن گره محصولات و عرضه محصولات حجاب در سه مورد خلاصه می شود. اول آنکه چادر و محصولات حجاب را کالای فرهنگی بدانیم و دوم آنکه انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب تبدیل به یک اتحادیه تخصصی شود چونکه در این زمینه نیازمند یک اتحادیه تخصصی هستیم و اگر بخواهیم با ترکیه و اندونزی برندسازی نماییم باید ابتدا در این زمینه به مزیت سازی بپردازیم و تا آن زمان که تولید حجاب برای تولیدکننده صرفه اقتصادی نداشته باشد وضعیت مان به همین منوال است. همین طور سومین مورد برای باز شدن گره محصولات حجاب ایجاد سکوهای فروش برای سهولت در دسترسی به این نوع محصولات است.
نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی هدی با حضور ۵۰ تولیدکننده در ۵۰ غرفه انجام می شود. همین طور در این دوره از نمایشگاه برای بیش از ۶۰ زن سرپرست خانوار امکان حضور فراهم گشته است تا محصولات خودرا برای مخاطبان عرضه نماید. محصولات در رسته های عبا، چادر، روسری و ملزومات حجاب است. در این نمایشگاه دوخت رایگان چادر انجام و پارچه ها با قیمت مناسب برای مخاطبان عرضه می شود. همین طور در این نمایشگاه به عرضه لباس های ویژه محرم و اربعین پرداخته می شود.
هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه پوشاک مناسب و ارزان به مصرف کننده و ترویج لباس پوشیده و عفیفانه در سطح جامعه است. در این نمایشگاه ۵ نشست تخصصی با عناوینی همچون بوم کسب وکار نویسی، بهینه سازی طراحی محصول، هویت سازی برای برند و پیش رویداد لباس تراز ایرانی اسلامی انجام می شود.


منبع:

1402/04/22
14:20:54
5.0 / 5
267
تگهای خبر: بازار , تولید , شهرداری , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ