چند سفارش برای بهبود سلامت سالمندان

چند سفارش برای بهبود سلامت سالمندان

پرسی بلاگ: افزایش تعداد افراد مسن در ایالات متحده بی سابقه است و در سال 2019 میلادی، 54.1 میلیون بزرگسال در ایالات متحده 65 ساله یا مسن تر بودند که 16 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دادند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از سایت اطلاع رسانی مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC)، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۰ میلادی جمعیت افراد مسن در آمریکا به ۸۰.۸ میلیون نفر برسد. همین طور تا سال ۲۰۶۰، این تعداد به ۹۴.۷ میلیون نفر خواهد رسید و افراد مسن حدودا ۲۵ درصد از جمعیت ایالات متحده را می سازند.
در عین حال تغییرات جسمی و روانی که با افزایش سن به وجود می آید، می تواند حفظ سلامتی و تندرستی را برای افراد چالش برانگیزتر کند.
افزایش سن خطر مبتلاشدن به بیماریهای مزمن مانند زوال عقل، بیماری قلبی، دیابت نوع دو و سرطان را زیاد می کند. اینها عوامل اصلی بیماری، ناتوانی، مرگ و ایجاد هزینه های مراقبت های بهداشتی در جهان هستند.
همین طور خطر مبتلاشدن به بیماری آلزایمر و سایر انواع زوال عقل با افزایش سن افزایش خواهد یافت و این شرایط در بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر، شایع تر است.
مرکز ملی پیش گیری از بیماریهای مزمن و ارتقای سلامت CDC سفارش های کلیدی را برای بهبود سلامت سالمندان ارائه کرده که عبارتند از:
* کمک به افراد مبتلا به زوال عقل برای فعال و مستقل ماندن در جامعه و داشتن نقش اجتماعی
* فراهم کردن منابع برای مساعدت با حفظ سلامت مراقبین سالمندان
* افزایش ارزیابی و تشخیص زودهنگام، کاهش خطر و پیشگیری و مدیریت بیماریهای مزمن برای افراد مبتلا به آلزایمر و سایر انواع زوال عقل
* افزایش استفاده از سایر خدمات پیشگیرانه بالینی مانند بررسی فشار خون، غربالگری سرطان و آزمایش قند خون
* ترویج برنامه های فعالیت بدنی برای کاهش خطر زوال عقل و درد آرتریت




منبع:

1402/03/28
08:14:51
5.0 / 5
296
تگهای خبر: اجتماعی , اطلاع رسانی , بیماری , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ