بهره برداری از برج شبیه ساز آموزشی عملیاتی و ۲ ایستگاه جدید آتش نشانی در تهران

بهره برداری از برج شبیه ساز آموزشی عملیاتی و ۲ ایستگاه جدید آتش نشانی در تهران

به گزارش پرسی بلاگ، برج شبیه ساز ۱۵ طبقه آموزشی عملیاتی به همراه دو ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور نایب رییس شورای شهر تهران، معاون خدمات شهری شهرداری تهران و تعدادی از مسئولین شهری امروز شنبه در محل مرکز آموزش بین المللی سازمان آتش نشانی به بهره برداری رسید.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، قدرت الله محمدی در آئین افتتاح همزمان برج شبیه ساز ۱۵ طبقه آموزشی عملیاتی و دو ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در رویداد شنبه امید و افتخار، اظهار داشت: سال جاری در آستانه یکصدمین سال تأسیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی هستیم و در واقع سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ سالگی این سازمان است و بدین سان یک قرن است که شاهد مجاهدت های بسیاری برای ایجاد ایمنی و حفظ جان و مال مردم بوده ایم.
وی ادامه داد: ظرف یک ماه اخیر حریق های نفس گیری در تهران داشتیم که با تلاش مجدانه نیروهای آتش نشانی این حریق ها در بازار تهران مهار گشت و از بروز حادثه های ناگوارتر جلوگیری شد.
وی افزود: بدون شک برای عرضه خدمات بهتر در شهر تهران و به جهت اینکه بر مبنای استانداردهای پیشبینی شده ظرف مدت ۴ تا ۶ دقیقه به محل حریق برسیم باید نقاطی را برای راه اندازی ایستگاه های جدید شناسایی نماییم. در صورتی که با کسری ۲۵۰۰ نفری نیرو مواجه هستیم اما یک لحظه در مورد ایمنی شهروندان و حفظ جان و مال آنها دریغ نمی نماییم.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: شهروندان با یک تماس ظرف مدت ۴ تا ۶ دقیقه هر گونه خدماتی که بخواهند از جانب ما دریافت می کنند و ای کاش همه سازمان ها امور مردم را به این شکل با یک تماس و بدون نامه نگاری راه می انداختند. در مرکز آموزش سازمان آتش نشانی نیروهای عملیاتی به روز می شوند و آموزش های لازم را دریافت می کنند و این مرکز برای کل کشور هم کمک های بسیاری را در حوزه های تخصصی و آموزشی عرضه می کند. همینطور در دانشکده این مرکز رشته مهندسی حریق برای نخستین بار پذیرش دانشجو داشته و آماده همکاری با دیگر مراکز هستیم.
وی افزود: امروز شبیه ساز برج ۲۰ طبقه ای که افتتاح می گردد با عنایت به این که در تهران و سایر استان ها ساختمان های بلندمرتبه داریم مانورهایی گذاشته می شود؛ اما این مانورها هزینه در بر دارد و خطراتی هم به همراه دارد. بنابراین این برج آموزشی که در خاورمیانه همانند آن وجود ندارد راه اندازی شد تا نیروها بتوانند با آموزش ها و تمرین ها در حوادث واقعی کار را باکیفیت انجام دهند و باعث حفظ جان مردم شوند.
محمدی تصریح کرد: پارسال ۶۵ هزار عملیات برای کمک رسانی به شهروندان تهرانی انجام شد که از این میان ۲۸ هزار مورد در ارتباط با حوادث حریق بوده و ۲۸ هزار نفر خدمت به شهروندان در انواع مختلف همچون گرفتار شدن در آسانسور و... انجام شده است. زمان رسیدن به حادثه چهار دقیقه و ۲۸ ثانیه بوده که این مورد با عنایت به ترافیک و حجم جمعیتی بر روی رسیدن به محل حادثه اثرگذار است؛ اما سعی شده که این زمان را کاهش دهیم.
به قول رئیس سازمان آتش نشانی تهران، ۲۴ هزار نفر در عملیات های سازمان آتش نشانی پارسال نجات پیدا کرده اند و ۳۰۰۰ مجروح داشته ایم و نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۰ نفر از تعداد فوتی ها کاهش پیدا کرده است.
وی ضمن اشاره به این که در حادثه ای ظرف روزهای گذشته در ساختمان نیمه کاره در طبقه منفی پنج تعداد پنج کارگر گیر افتاده بودند که با اقدام شجاعانه نیروهای سازمان آتش نشانی نجات پیدا کردند، افزود: بدون شک آموزش و ارتقاء سطح آموزشی شهروندان و همینطور آموزش جلوگیری از بروز حوادث توسط سازمان آتش نشانی دنبال می شود و از طرفی بازدیدها و نظارت ها توسط این سازمان در حال انجام می باشد.
محمدی به حریق اخیری که در بازار رخ داد اشاره نمود و اضافه کرد: همانطور که مشاهده می کنید ساختمانی که گرفتار حریق می شود هشت بار از سازمان آتش نشانی اخطار دریافت کرده است. مگر می شود در یک زیرزمین در تهران ۲۰ هزار حلب چسب انبار شود و تعداد افراد زیادی در آنجا حضور داشته باشند و تردد کنند. وجود تعداد زیاد انبارها در تهران در صورتی که باید خارج از تهران باشند معضلاتی هستند که شبانه روزی با آنها دست به گریبانیم و متاسفانه گاها تذکرات مورد توجه قرار نمی گیرد. آلودگی های ناشی از حریق چسب مساله ای است که ظرف سالهای آینده برای آتش نشانان ما مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. امیدواریم روزی زنگ هیچ یک از ایستگاه های ما به صدا در نیاید و هیچ حادثه ای در تهران رخ ندهد.




منبع:

1402/03/27
11:33:24
5.0 / 5
464
تگهای خبر: آموزش , بازار , بین المللی , ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ