انتشار اخبار کنسرت ها در مطبوعات دوره قاجار در یک کتاب

انتشار اخبار کنسرت ها در مطبوعات دوره قاجار در یک کتاب

پرسی بلاگ: اخبار کنسرت در مطبوعات از دوره قاجار تا انتهای سال 1330 عنوان یکی از کتاب های تازه انتشار یافته حوزه موسیقی است که به همت مهدی نورمحمدی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «اخبار کنسرت در مطبوعات از دوره قاجار تا انتهای سال ۱۳۳۰» به همت مهدی نورمحمدی توسط انتشارات ماهور به چاپ رسید.
مهدی نورمحمدی درباره ی این کتاب اظهار داشت: کتاب «اخبار کنسرت در مطبوعات از دوره‌ی قاجار تا انتهای سال ۱۳۳۰» بطور اختصاصی به موضوع کنسرت در ایران می پردازد و بازه زمانی عصر قاجار تا انتهای سال ۱۳۳۰ را شامل می شود. در این کتاب هرگونه مطلب در مورد کنسرت شامل اخبار، اعلان ها، گزارش ها و نقدهای به چاپ رسیده در روزنامه ها و مجله های قدیمی که نایاب و دیریاب هستند گردآوری و انتشار یافته است.
این پژوهشگر بیان کرد: برگزاری کنسرت، بخش مهمی از تاریخ موسیقی ایران را تشکیل می دهد و بنا بر این مطالعه این کتاب می تواند شناخت مناسبی از کارهای موسیقیدانان پیشگام ایران را به مخاطب عرضه نماید. در این چارچوب کارهای موسیقی دانان، همکاریهای هنری آنان با یکدیگر، زمان و مکان برگزاری کنسرت، دستگاه انتخابی و اشعار خوانده شده در هر کنسرت، مکان فروش بلیط و قیمت بلیط کنسرت در دوره های مختلف همچون اطلاعاتی است که در این کتاب انتشار یافته و می تواند حاوی نکات مهم و جالب توجه ای برای مخاطبان باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: در این کتاب، اعلان کنسرتهای درویش خان، عارف قزوینی، حسین خان اسماعیل زاده، سید حسین طاهرزاده، کلنل وزیری، عبدالله دوامی، ابوالحسن صبا، حسین یاحقی، رضاقلی میرزا ظلی، مرتضی نی داود، موسی نی داود، مرتضی محجوبی، رضا محجوبی، علی اکبر شهنازی، عبدالحسین شهنازی، تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، غلامحسین بنان، موسی معروفی، جواد معروفی، عبدالعلی وزیری، روح الله خالقی، انجمن موسیقی، جامعه‌ی باربد به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به خوانندگان و نوازندگانی که در طول تاریخ گم نام مانده اند و در این کتاب به آنها پرداخته شده است توضیح داد: هنرمندانی هستند که هیچ نامی از آنها در منابع تاریخی موسیقی ایران ذکر نشده و می شود گفت جزو حلقه های مفقود شده موسیقی ایران هستند و خوشبختانه در این کتاب اطلاعات منحصر به فردی از آنها برای اولین بار انتشار یافته است که همچون آنها می توان به بانو جامی، ثریا قاجار، بانو نوا و بانو پروانه اشاره نمود.
نورمحمدی در آخر اظهار داشت: کتاب «اخبار کنسرت در مطبوعات از دوره‌ی قاجار تا انتهای سال ۱۳۳۰» اطلاعات مفیدی در مورد کارهای هنری هنرمندان ارمنی، قفقازی و اروپایی که در ایران به اجرای کنسرت پرداخته اند اطلاعات مهمی را ارائه می دهد.
کتاب «اخبار کنسرت در مطبوعات از دوره قاجار تا انتهای سال ۱۳۳۰» در ۵۳۶ صفحه با جلد سخت و کاغذ مرغوب به قیمت ۴۹۰ هزار تومان توسط انتشارات ماهور انتشار یافته است.


منبع:

1402/03/17
09:35:43
5.0 / 5
284
تگهای خبر: فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ